וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבלים: ערוצי סרטים בתשלום תמורת וויתור על בעלות בתכני ערוץ 5, 6 ו-8

רוני קורן-דינר

8.7.2001 / 16:42

כך הוחלט היום במועצה לשידורי כבלים. בעקבות העיכוב דחו חברות הכבלים את שיווק הטירינג; הממונה על ההגבלים בודק האם שיתוף הפעולה בין חברות הכבלים בנושא זה הוא הסדר כובל

המועצה לשידורי כבלים ולוויין מתנה את האישור לשיווק חבילת ערוצי סרטים בתשלום בחברות הכבלים (סינמה 1,2,3), בוויתור החברות על הבעלות העקיפה בשלושה מערוצי הבית שלהן - ערוץ הספורט (5), ערוץ הילדים (6) וערוץ המדע והתרבות (8).

לחברות כבלים אין בעלות ישירה בערוצים אלה, אולם יש להן בעלות על התכנים המשודרים בהם, וזכות וטו במקרה של מכירת ערוצים בשלמותם לגורמי שידור אחרים.

בעקבות עיכוב ערוצי הסרטים בתשלום דחו חברות הכבלים את תחילת שיווק הטירינג, כיוון שלטענתן ללא ערוצי סרטים בתשלום חבילות הערוצים אינן מושלמות ואינן אטרקטיוויות דיין.

זאת, למרות שחלק מהערוצים בשירות הדיגיטלי של הכבלים כבר מוצעים תמורת תשלום. שתי חברות כבלים, ערוצי זהב ותבל דיגיטל, אף ביטלו מסיבות עיתונאים שהיו מתוכננות לימים הקרובים והיו אמורות לעסוק באסטרטגיה השיווקית ובתכנים שיעלו במסגרת הטירינג.

לצורך הפקת ערוצי הסרטים בתשלום התקשרו חברות הכבלים עם חברת יסמין טי.וי., בבעלות יוסי עוזרד (לשעבר מנכ"ל ICP). כעת בודק הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, האם שיתוף הפעולה בין החברות בנושא זה הוא בבחינת הסדר כובל - דבר שעשוי לעכב את עליית ערוצי הסרטים בכמה שבועות נוספים.

ערוצים 5,6 ו-8 הוצאו מחזקתן של חברות הכבלים לפני כ-4 שנים, בהסדר ICP. במסגרת ההסדר נמכרו ערוץ הילדים וערוץ המדע לחברת נגה תקשורת, שנמצאת כיום בבעלות אביב גלעדי, וערוץ הספורט נמכר לחברת JCS. ערוץ המשפחה וערוץ הסרטים נותרו בבעלות חברות הכבלים, אך הפקת התכנים עבורם הועברה לחברת ICP.

חבילת ערוצי הסרטים בתשלום אושרה לחברות הכבלים לפני כחודש, בכפוף לכמה תנאים שקדמו לוויתור על הבעלות בערוצים 5,6 ו-8: הוחלט שחבילת ערוצי הסרטים תימכר כחטיבה אחת למנויים שיבקשו לרכוש אותה, בדומה לנעשה בחברת הלוויין, לצד שידור סרטים בודדים על פי דרישה בתשלום (ב"הום סינמה" או PPV - Pay Per View).

שידור הערוצים הותנה עוד במתן אפשרות לחברת YES לרכוש את התכנים הנכללים בערוצים אלה, או את הערוצים במלואם, כפי שהורתה המועצה בעבר לגבי ערוצים 3,4,5 ו-6 (בהסדר Must Sell).

כן הותנה שידור הערוצים במכסה של סרטי קולנוע ישראליים, בשיעור שלא יפחת משני שליש מהסרטים הישראליים שהופקו באותה שנה ושהקרנתם הסתיימה בבתי הקולנוע, בחנויות הווידיאו ובשירותי ההום סינמה. בנוסף הותנה שידור הערוצים בהתחייבות מפורשת של חברות הכבלים שלא לפגוע ברמתו ובאיכותו של ערוץ 4, ערוץ הסרטים המשותף להן בהפקת חברת ICP.

דורית ענבר, יו"ר המועצה, ביקשה מחברות הכבלים להסדיר את עניין הבעלות העקיפה בערוצי הספורט, הילדים והמדע כבר לפני זמן רב (בשל הפגיעה בעקרונות הסדר ICP), אך לחברות לא היה אינטרס מיוחד להיפרד מערוצים אלה - להיפך - החברות אף ביקשו להחזיר לעצמן את הבעלות בערוץ הספורט, ואף החלו לפעול בעניין.

עתה, לענבר יש קלף מנצח: הוויתור על הבעלות בערוצים 5,6 ו-8 נוסף לרשימת התנאים הארוכה של שידור ערוצי הסרטים בתשלום, ואם חברות הכבלים ירצו לשווק טירינג - הן יצטרכו לעשות כרצונה של המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully