וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במועצה לשלום הילד מודאגים מהעלייה בהזנחת ילדים

26.1.2006 / 13:30

הזנחה נחשבת מבחינה מקצועית להתעללות ככל התעללות אחרת. בשנה האחרונה עלה מספר מקרי ההזנחה בישראל ב-34%

במועצה לשלום הילד הביעו דאגה עמוקה נוכח העלייה הדרמטית במספר הילדים הסובלים מהזנחה שנחשבת, מבחינה מקצועית, לסוג מוכר של התעללות בילדים.

מנתונים חדשים שמתפרסמים לראשונה, עולה כי מספר הדיווחים על ילדים שסובלים מהזנחה, עלה בשנה האחרונה ל-12,659 לעומת 9,442 בשנה שקדמה לה. מדובר, אם כך, בגידול עצום של 34%. גם החלק היחסי של מקרי הזנחה מכלל מקרי ההתעללות לסוגיה המדווחים, עלה בצורה משמעותית מ-25% ל-32%.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר כי אין ספק שיש קשר בין ההחמרה במצב העוני והמצוקות הכלכליות, לבין העלייה הדרמטית בשיעור הדיווחים על הזנחה. חלק ממקרי ההזנחה נובע מעומק המצוקה והידרדרות ממצב של עוני לתרבות של עוני. בתרבות של עוני, המשפחה מפסיקה לתפקד בלחץ הנסיבות. בחלק אחר של המקרים, ההזנחה היא תוצאה של אילוצים שונים של ההורים, כמו אם חד-הורית, הנאלצת להשאיר ילדים קטנים ללא השגחה כדי לצאת לעבודה, או הורים שנזרקו מדירה עקב חובות ונאלצים לחיות ברחוב או בפתרונות מאולתרים אחרים.

יצחק קדמן אף הוסיף, כי מאחר וההזנחה נחשבת כתחום המוזנח של התעללות בילדים, ומאחר וחלק מההזנחה נובע מקריסת שירותי הרווחה והחברה, יש סכנה כי לא תינתן לתופעה מספיק תשומת לב, למרות שמבחינת הילדים הפגיעות הן לא אחת חמורות ביותר ולא פחות כואבות או מסוכנות מפגיעה פיזית.

השבוע אירע מקרה בו נתקלה מדריכה בניידת זכויות הילד, בחבורה של ילדים שעישנו ושתו אלכוהול בחוף הים. לאחר שיחה איתם, התבהר לה, כי הגדול שבהם הוא בן 9. מדובר בחבורת ילדים שחבריה נשרו מבתי הספר ומאז הם משוטטים ברחובות ולעיתים גם נשארים ללון בהם, משום שהוריהם לא מחפשים אחריהם. במועצה לשלום הילד העבירו מיידית את המידע לשירותי הרווחה הנוגעים בדבר, ווידאו כי אנשי המקצוע יכונסו מיידית לפעולה בנדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully