וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד ובעבודה משווים בין שינוי לקדימה

25.1.2006 / 18:22

בכירי שתי המפלגות מנסים "להזהיר" את בוחרי קדימה שגורלה יהיה דומה לזה של שינוי. אלי ישי התקשר לאחל הצלחה בעתיד ללפיד

המוטיב הרגשי השליט בתגובות להודעתו של יו"ר שינוי, יוסף לפיד, על פרישתו מהמפלגה, היה שמחה לאיד. המוטיב הספרותי השולט היה גזירה שווה, בעת שפוליטיקאים ממפלגת העבודה ומהליכוד כאחד, ניסו להחיל את גורלה של שינוי על מפלגת המרכז החדשה - קדימה.

ח"כ אופיר פינס (עבודה), אמר כי "גורלה העגום של שינוי צריך לשמש אות אזהרה לכל התומכים הפוטנציאליים של מפלגת קדימה". לדבריו, לפיד ייזכר כפוליטיקאי שנון שהוסיף עניין רב לשיח הציבורי, אך לפעמים "נימת דבריו היתה צורמת במקצת".

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר על פרישת לפיד: "אתמול זה קרה לד"ש, היום זה קרה לשינוי בראשות לפיד ופורז, ומחר זה יקרה לקדימה בראשות אולמרט ופרס".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ-יחד), אמרה, כי "המערכת הפוליטית משתחררת ממי שהפך את השנאה, השוביניזם, גסות הלב והפה לחזות הכל". גלאון הוסיפה, כי "לפיד התיימר לדבר בשם הדמוקרטיה אך לא קידם אותה בממשלה ולא קיבל הכרעה דמוקרטית במפלגתו".

יריבו הגדול ביותר של לפיד בפוליטיקה, יו"ר תנועת ש"ס אלי ישי, טען כי התקשר ללפיד ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו. לפיד הכחיש שקיבל שיחת טלפון כזו. ישי אמר בתגובה לפרישתו של לפיד, כי "באף דמוקרטיה אין זכות קיום למפלגת אנטי, שנאה והרס". גם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, דיבר בנימה דומה ואמר "הציבור הוכיח שאין רייטינג לשנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully