וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשי שינוי מקימים מפלגה חדשה

25.1.2006 / 17:02

10 מ-14 חברי הכנסת של שינוי ישתמשו ב"מפלגת מדף" של אלכס צינקר, שנרשמה בעבר אולם מעולם לא התמודדה בבחירות

פורשי מפלגת שינוי, שעזבו את המפלגה לאחר שהתבררו תוצאות הבחירות הפנימיות במפלגה, הודיעו היום על הקמת מפלגה חדשה, שתיקרא "המפלגה האזרחית-חילונית". חברת הכנסת אתי לבני, שהודיעה על כך בתוכנית "חמש בערב עם רפי רשף" בערוץ 10, אמרה כי ח"כ יוסף לפיד, שהודיע היום על פרישתו משינוי, יהווה את "הרוח החיה" במפלגה החדשה.

חבר הכנסת אהוד רצאבי, הנמנה על "המורדים" במפלגה, הודיע כי שני הצדדים הגיעו להסכמה על היפרדות וחלוקת נכסי המפלגה, אולם לאחר מכן נודע כי חתימת ההסכם מתעכבת בשל טענה של הח"כים שנשארו בשינוי, לפיה לפיד לא עמד ב"הסכם ג'נטלמני" אליו הגיעו הצדדים. רצאבי הביע צער על כך ש"למרות ההסכם הג'נטלמני שנשמור על איפוק, בחר לפיד לשחרר את חרצובות לשונו".

חברת הכנסת לבני אמרה כי הפורשים, המהווים 10 מתוך 14 חברי הכנסת של שינוי, ישתמשו ב"מפלגת מדף", של אלכס צינקר (לשעבר ב"ישראל בעלייה" וב"הבחירה הדמוקרטית"), אולם לא השתתפה בעבר בבחירות. גורמים בשינוי מסרו, כי בסיעה המקורית נותרו רק שני חברי כנסת - אהוד רצאבי ואילן לייבוביץ' - לאחר שלפיד פרש ורשף חן הודיע כבר לפני כחודשיים כי בכוונתו לפרוש מפוליטיקה. חמי דורון פרש גם הוא משינוי, אולם לא יצטרף למפלגה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully