וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוג עיראקי: מטופליי פוחדים מחזרת סדאם

רויטרס

25.1.2006 / 16:30

הפסיכולוג הבכיר בעיראק מדווח על מטופלים רבים החרדים שהרודן ישוב לשלטון. "הם לא לומדים על צדק ממשפט סדאם", הוא אומר

התוהו ובוהו בו נתון משפטו של [[סדאם חוסיין]], יוצר עומס עבודה קשה לפסיכולוג הבכיר בעיראק, אלחרית' חסן. חסן מסייע כיום ליותר ויותר מטופלים החוששים שהרודן המודח ישוב לשלטון.

"איש בעיראק לא האמין שכוח כלשהו מסוגל להסיר את סדאם מהשלטון. כעת הם סובלים שוב מחרדה", אמר הפרופסור ל[[פסיכיאטריה]] ו[[פסיכולוגיה קלינית]] באוניברסיטת בגדד.

הקליניקה של חסן כבר מוצפת גם כך בפונים הסובלים מתסמונת מתח פוסט-טראומטית ומדיכאון, בעקבות הפלישה האמריקאית וההתקוממות האלימה שפרצה בעקבותיה.

הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בניסיון לשכנע צעירים עיראקים מתוסכלים להימנע מפעולות אלימות ולחפש הזדמנויות לימודים ותעסוקה במקום זאת.

אולם ההזדמנויות אינן מרובות עבור העיראקים, המנסים לחמוק מפיגועי התאבדות, פיגועי ירי וחטיפות, בעוד ההתקוממות האלימה מונעת מהכלכלה העיראקית להמריא.

כעת נוסף לכל אלה החשש שסדאם לא יורשע לעולם. משפטו של הרודן נדחה שוב אתמול. דובר בית המשפט אמר שהסיבה היתה היעדרותם של עדין, אולם פרקליטי ההגנה, של סדאם ושבעת הנאשמים האחרים, טוענים שהסיבה האמיתית היא תוהו ובוהו במערכי בית המשפט, לאחר שראש הרכב השופטים התפטר, שבועיים בלבד לאחר שמונה במקום קודמו בתפקיד, שהתפטר במחאה על התערבות ממשלתית במהלך המשפט.

"העיראקים לא מבינים מדוע המשפט אורך זמן כה רב"

רוב העיראקים להוטים לראות את הצדק נעשה עם סדאם, והם זכו למעט מאד סיפוק מאז החל המשפט ב-19 באוקטובר אשתקד. "כל העיכובים גורמים לאנשים חרדה. יש החוששים שהוא עלול לחזור", אמר חסן.

עוד אומר הפסיכולוג, כי התפרצויותיו התכופות של הרודן המודח מדוכן העדים, והסיסמאות בזכותו שמשמיעים עוזריו לשעבר במהלך המשפט, מזכירים לצופים העיראקים את הימים בהם היה דברו של סדאם חוק, וכל התנגדות לדעתו דוכאה ברגל גסה.

"מטופלים רבים מוטרדים מהתפרצויותיו בבית המשפט, מההתרסה שהוא מפגין", הוא אומר. "הם אינם מבינים מדוע משפטו אורך כל-כך הרבה זמנים. הם הורגלו בימיו למשפטים קצרים", הוא מוסיף.

למרות ההפרעות הקשות במשפטו של סדאם, עומדים בכירים עיראקים ואמריקאים על כך שהוא מתקדם, ואומרים שהם מקווים כי המשפט יסייע להפיץ את הדמוקרטיה וערכי הצדק בעיראק החדשה, ויעזור לאנשים לקבור את העבר העקוב מדם.

חסן אומר שהמסר הזה אינו מגיע אל מטופליו, הנמנים על המעמד המשכיל והאמיד, והם בין העיראקים הבודדים המסוגלים להרשות לעצמם טיפול פסיכולוגי. "עיראקים צריכים ללמוד על צדק. המטופלים שלי לא מקבלים את זה ממשפטו של סדאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully