וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד התפטר: שינוי לא ראויה לאמון הציבור

25.1.2006 / 16:16

יו"ר שינוי הודיע שהוא מתפטר מתפקידו ומחברותו במפלגה: "הרשימה מורכבת מעסקנים זוטרים". לוינטל: טומי מסיים דרכו בצורה פתטית

יוסף לפיד הודיע בצהריים בישיבת סיעת שינוי על התפטרותו מתפקיד יו"ר המפלגה. "תם ונשלם פרק בחיי - פרק שאני גאה בו. שינוי במתכונתה הנוכחית אינה ראויה לאמון הציבור", אמר לפיד. לדבריו: "החלטתי בצער אמיתי להתפטר מתפקידי כיו"ר מפלגת שינוי, כראש הרשימה של שינוי וכחבר במפלגת שינוי".

לפיד הוסיף, כי הוא לוקח אחריות להתרסקות המפלגה בסקרים. לדבריו, "אני לוקח אחריות אבל לא מרגיש אשם". הוא אמר כי הרשימה הנוכחית מורכבת מחברי כנסת מהשורה האחרונה ומעסקנים זוטרים. "אני לא יכול לעמוד בראש רשימה כזו, שלא מייצגת את הבוחרים של שינוי", אמר.

ח"כ יגאל יאסינוב התפרץ לדבריו, ואמר: "הוא שוב בורח כמו תמיד. שיקום ויילך. הרשימה שלנו ראויה ואנחנו נוכיח את זה".

לילך ויסמן, "הארץ": רון לוינטל, שנבחר למקום השני ברשימת שינוי, אמר אחרי דברי לפיד: "בימים הקרובים נדע מי יבוא במקומו של טומי. אני אזוז לאן שצריך, מספר אחד או מספר שתיים". לדברי לוינטל, "יצא העוקץ מהאיש שמאמין במינהל תקין, דמוקרטיה ושלטון החוק. עשינו מאמצים אדירים לעזור לטומי לצאת מהפוליטיקה בצורה מכובדת. לצערי, הוא הסתגר בביתו שבועיים כמו בגין בסוף ימיו, ובסוף בא לכאן כדי למלמל משהו על חבורת עסקנים שהנהיג במשך שנתיים. אפשר רק להצטער שטומי מסיים את דרכו הפוליטית בצורה כזאת פתטית".

גורמים בצמרת שינוי העריכו הבוקר, כי לפיד מבקש להימנע ממצב בו מועצת שינוי תתבקש מחר להצביע בעד הצעת החלטה הקוראת להדחתו.

לפיד הצטרף לשינוי ערב הבחירות ב-99', והועמד בראשה לבקשת מועצת שינוי בראשות הפרופ' אוריאל רייכמן. בבחירות זכתה שינוי בשישה מנדטים. בבחירות 2003 הוביל לפיד את שינוי ל-15 מנדטים.

בחודשים האחרונים צנחה התמיכה הציבורית במפלגה והסקרים ניבאו לה כ-4-5 מנדטים. הצניחה בסקירה הואצה מאז הקמתה של קדימה בידי ראש הממשלה, אריאל שרון. לאחר הבחירות הפנימיות לרשימה לכנסת, שבהן דחק רון לוינטל את ח"כ אברהם פורז מהמקום השני, התפצלה המפלגה לשני מחנות, ובסקרים ירדה מתחת לאחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully