וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למהומות גזעניות בצרפת בגלל מרק חזיר

25.1.2006 / 15:21

ארגוני צדקה במדינה מחלקים לאחרונה מרק חזיר לנזקקים ולמחוסרי בית, ובכך מקפחים את היהודים והמוסלמים שזועמים על המהלך

בצרפת עוד לא נרגעו לגמרי מהמהומות על רקע גזעני שארעו במדינה בחודש נובמבר וכבר מאיימת פרשה חדשה לעורר את המהומות מחדש. ארגוני צדקה המשתייכים לימין הקיצוני במדינה החלו להגיש מרק חזיר למחוסרי בית ולאנשים נזקקים ומעוררים כעס רב בקהילות היהודיות והמוסלמיות במדינה.

מפגינים ב[[צרפת]] מחו נגד קבוצות הצדקה בטענה כי הם עושים זאת במכוון כדי להפלות את היהודים והמוסלמים במדינה, שלא אוכלים בשר חזיר. למעשה, חלוקת המרק משמשת אך ורק את התושבים הנוצרים במדינה ומקפחת את היהודים והמוסלמים. בעיר שטרסבורג אסרה המשטרה המקומית את חלוקת המרק בטענה שהפצתו בציבור עלולה להביא להפרות סדר וב[[פריס]] סגרה המשטרה מספר בתי תמחוי שסייעו להכנת וחלוקת המרק השנוי במחלוקת. להגנתם, אמרו חלק מארגוני הצדקה כי בכוונתם היה להעניק לחסרי הבית מאכל מיוחד במינו שלא אוכלים בכל יום.

התנועה הצרפתית נגד גזענות פנתה לשר הפנים, [[ניקולא סרקוזי]], בבקשה שיוצא צו איסור כלל ארצי נגד הפצת מרק החזיר. סגנית נשיאת התנועה, ברנאדט האטייר, אמרה כי מדובר ב"מזימות של ארגוני הימין למשוך קולות של מצביעים קיצוניים לקראת הבחירות לנשיאות שייערך בצרפת בשנה הבאה". לעומתה אמר דובר תנועת "החזית הלאומית", ברונו גוליניש, כי לאנשים יש את הזכות לתרום ולהעניק עזרה למי שהם חפצים".

רשויות מקומיות רבות ברחבי המדינה אמרו, כי אין להן את הכוח והסמכות לעצור את הפצת מרק החזיר מכיוון שהקבוצות הללו אינן עוברות על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully