וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סרי לנקה והמורדים ייפגשו כדי לחזק הפסקת האש

25.1.2006 / 14:53

בעקבות גל האלימות האחרון במדינה בין המורדים הטמילים לכוחות הביטחון, ייפגשו הצדדים בחודש הבא כדי לשמור על הסכם הרגיעה

ממשלת [[סרי לנקה]] ונציגי המורדים ה[[טמילים]] ייפגשו בחודש הבא ב[[שוויץ]] כדי לחזק את הפסקת האש שהושגה בין הצדדים – כך הודיע היום המתווך הנורבגי שפועל בנושא. בשנת 2002 נחתם הסכם הפסקת אש בין המורדים לממשלה, שבא לשים סוף למלחמה עקובה מדם שהתחוללה בשני העשורים האחרונים במדינה בין כוחות הביטחון למתנגדי השלטון, במהלכה נהרגו 60,000 בני אדם.

הבי.בי.סי מדווח, כי מאז הבחירות בחודש נובמבר בהן נבחר מהינדה רג'אפקסה לנשיא, חלה עליה מתמדת במספר התקריות האלימות וקרוב ל-120 בני אדם נהרגו בתקריות שונות מאז הבחירות, כשברובן הניחו המורדים הטאמילים מטעני נפץ בסמוך לבסיסי צבא. המורדים הטאמילים הכחישו כל קשר לתקיפות וטענו כי מאז הבחירות נהרגו 40 מורדים על ידי כוחות הביטחון. תקריות אלה העמידו בספק את המשך קיומה של הפסקת האש.

"שני הצדדים הסכימו כי יש צורך להיפגש כדי להכריע כיצד ניתן לקיים בצורה טובה יותר את הסכם הפסקת האש" אמר אריק סולהיים, המתווך הנורבגי לאחר שנפגש עם מנהיג המורדים ולופילאי פראבקראן. דובר המורדים הטאמילים ציין כי בשיחות שייערכו בשוויץ יתמקדו הצדדים בחיזוק הסכם הפסקת האש ולא ידונו נושאים אחרים. "אנחנו מתחייבים להימנע מכל מעשי אלימות, וכך נעשה" אמר דובר המורדים והוסיף, כי הם מצפים מן הממשלה לנקוט בצעדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully