וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבולבלים? המומחה לשירותכם - מיוחד לוואלה! חדשות

4.5.2000 / 15:32

רו"ח בנצי דנציגר מסביר על הרפורמה, הנטו - ומה שבינהם

עכשיו כשפרטי המלצות ועדת בן בסט פורסמו, כיצד יושפע הנטו של כל עובד במדינה? רו"ח בנצי דנציגר מפרט עבור וואלה! חדשות את ההשלכות הצפויות. לדבריו, "הרפורמה על פניה נראית סבירה. מס העיזבון חייב תיקון ומיסי הנדל"ן גבוהים מדי. אך זהו בסיס הגיוני בהחלט".

אני משקיע קטן בבורסה - כיצד המס החדש ישפיע עלי?
כל רווח ריאלי בבורסה יחייב מס בשיעור % 25, שלא היה קיים כלל עד היום. אבל, מי שבחישוב שנתי יגלה כי ירד לו מס גבוה מדי (אל מול רצפת מס של 30,000 שקל שאינה מחייבת תשלומים למס הכנסה) יהיה זכאי להחזרי מס.

כיצד תבוצע הגבייה?
הבנקים ינכו במקור, מכל עסקה. מי שיש לו תיק השקעות של מעל 100,000 שקל יגיש דו"ח פרטי. כל מי שזכאי להחזרי מס יאלץ להגיש דו"ח חד פעמי, ובכך אין כל שינוי.

הורי הורישו לי כסף ודירה השנה. כמה אצטרך לשלם על כך?
לא יהיה מס על ירושה של עד 4 מיליון שקל שמורישים שני הורים, או שני מיליון שמוריש הורה יחיד. מעל לכך ישולם מס של % 10. החשיבות אינה במקבל אלא בגודל העיזבון. לדוגמא, על עיזבון בהיקף של 4.5 מיליון שקל ישולם המס רק על חצי מיליון - כלומר תשלום של 50,000 שקל.
בנוסף, כל מתנה מעל 50,000 שקל תחוייב באותו שיעור מס - % 10.

אני משכיר דירה. האם הרפורמה תפגע בהכנסותי מנכס זה?
עד היום היה פטור ממס על השכרת דירות עד סכום של 6,000 שקל. לפי ההמלצות, על דירה המושכרת תמורת יותר מ-3,000 שקל ישולם % 10 מס - אך זהו שינוי מינורי בלבד, ומשפיע על השכרת הדירות הגדולות.

אני עובדת במשרה מלאה. האם הרפורמה תפגע בכיסי כתוצאה מביטול הטבות?
עד היום היו זכאיות נשים לזיכוי של חצי נקודת מס ששוויו 900 שקל. זיכוי זה מבוטל. אך הפגיעה תחול רק על חלק קטן מהנשים, מכיוון שחלק גדול מהן לא מגיעות לסף הגבייה עקב הטבות אחרות שלא בוטלו.
בנוסף, ריווח מדרגות המס ישפיע על כלל האוכלוסיה לטובה, ומכאן שגם על הנשים.

אני עובד לפי משמרות. האם ביטול הזיכוי בשווי נקודת מס ישפיע עלי?
לעובדי משמרות היה זיכוי בסך נקודת מס אחת - 1800 שקל. זיכוי זה בוטל. ואולם, הטבה זו הייתה תקפה מלכתחילה רק עבור עובדי תעשייה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully