וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 אחוזים מחיילי המילואים מרגישים פראיירים

8.7.2001 / 14:10

כך עולה מסקר חדש של צה"ל: מדובר בעליה של 5 אחוזים ביחס לשנה שעברה; ראש אכ"א: תחושתם נכונה; עם זאת מרביתם סבורים ששירותם חיוני; 22 אחוזים מהמיועדים לשירות צבאי לא יתגייסו

41 אחוזים מחיילי המילואים מרגישים כי הם פראיירים. כך עולה מסקר של מחלקת מדעי ההתנהגות של צה"ל. כך מסר היום ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף יהודה שגב.

ראש אכ"א אמר כי מדובר בעלייה של 5 אחוזים לעומת השנה שעברה. יחד עם זאת הדגיש האלוף כי רוב משרתי המילואים סבורים ששירותם חיוני. הוא אמר את הדברים במהלך טקס פרידה שנערך לרגל סיום תפקידו ופרישתו מצה"ל. לדבריו, תחושתיהם של אנשי המילואים היא "נכונה. וחובתנו לתגמל אותם בהוקרת החברה".

עוד נתון שעולה מהסקר הוא כי 22 אחוזים מבני הנוער, מלשבי"ם בלשון הצבאית, שקיבלו צווי גיוס לשנת 2001 לא יתגייסו. 8.5 אחוזים מהם חרדים, שיעור שהוא פי שנים משיעורם בשנות השמונים.
לדברי האלוף שגב, כ-80 עד 85 אחוזים מהמתגייסים מעוניינים ללכת לשרת ביחידות קרביות, ומדובר בעליה של 6-8 אחוזים. לגבי המוטיבציה של בני הנוער אמר ראש אכ"א שמסכם את תפקידו כי המצב הביטחוני משפיע באופן מיידי על רמת הנכונות לשרת ביחידות קרביות. "בתקופות שחייבו גיוס ומאמץ המוטיבציה הייתה בעליה, בתקופה של הסכמי שלום, היתה ירידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully