וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מתפאר שקרא ספר על מאו טסה דונג

25.1.2006 / 11:57

הנשיא משוויץ בפגישות עם מנהיגי העולם שקרא את הביוגרפיה שמציגה את שליטה לשעבר של סין הקומוניסטית כרודן ברוטלי

כשנפגש נשיא ארצות הברית, [[ג'ורג' בוש]], עם קאנצלרית גרמניה, [[אנגלה מרקל]], במהלך החודש, השניים שוחחו על ילדותה של הקאנצלרית הטרייה תחת שלטון קומוניסטי ואז התגאה בוש בספר האחרון שקרא – "מאו: הסיפור שלא נודע" – 814 עמודי ביוגרפיה על מנהיג [[סין]] הקומוניסטית [[מאו טסה דונג]].

בעיתון ה"הארלד טריביון" פורסם, כי אנשים שנכחו בפגישתם של השניים בבית הלבן סיפרו כי פניו של בוש קרנו כאשר הוא דיבר על הספר. מכריו של הנשיא האמריקאי מספרים כי בוש נוהג לקרוא ביוגרפיות רבות, אולם מתמקד בעיקר בקודמיו בתפקיד, ולכן הבחירה בספר על שליטה לשעבר של סין תמוהה, אולם רבים מגדירים את הספר ככתב אישום בוטה נגד הקומוניזם, שיכול לשמש את הנשיא האמריקאי להפצת הדמוקרטיה ברחבי העולם ולכן הוא נמצא על המדפים בחדר הסגלגל.

דובר הבית הלבן, סקוט מק'ללן, אמר כי הגברת הראשונה, לורה בוש, העניקה את הספר לנשיא כמתנה. מק'ללן ציין כי הנשיא האמריקאי סיים לפני מספר ימים לקרוא את הספר. כשנשאל על ידי העיתונאים מדוע אהב בוש את הספר אמר דובר הבית הלבן כי יבדוק עם הנשיא ואכן לאחר יומיים התייצב מול העיתונאים והביא את נימוקיו של בוש לבחירה בביוגרפיה של מאו. "הספר מראה איזה רודן ברוטלי הוא היה, הרבה יותר ממה שאנשים העריכו. מיליוני בני אדם נהרגו בגלל המדיניות של מאו".

"הספר מביא טיעונים משכנעים באשר לרשעות של דיקטטורות", אמר אנדרו נת'ן, מומחה לפוליטיקה סינית באוניברסיטת קולומביה, בניו יורק. "הספר לא מדבר על דמוקרטיה, אבל בשביל מי שמאמין בערכי הדמוקרטיה, מדובר במידע בעל ערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully