וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר חולי האיידס בסין נמוך מהתחזיות

רויטרס

25.1.2006 / 11:32

המספר נמוך ב-200 אלף מהנתונים משנת 2003. מומחים מזהירים כי המודעות למחלה עדיין נמוכה, וייתכן כי המספר גדול יותר

סין פירסמה היום את הערכתה לגבי מספר הנשאים חולי ה[[איידס]] במדינה. לפי הנתונים שפורסמו, מספר חולי האיידס במדינה נמוך בשלושים אחוזים מהמספר הצפוי. אבל מומחים הזהירו מפני שאננות , ואמרו כי המספרים עדיין נמצאים בעלייה, משום שאנשים לא מודעים לדרכי ההידבקות.

בשנה שעברה נדבקו בממוצע ב[[סין]] כ-200 אנשים ביום, וכעת המחלה עברה מקבוצות בסיכון גבוה, כמו עובדי תעשיית המין ונרקומנים, לכלל האוכלוסייה.

על פי פרסומים המשותפים למשרד הבריאות הסיני, ארגון הבריאות העולמי ותוכנית למאבק באיידס של האו"ם, כיום חיים בסין 650,000 חולים ונשאי איידס, לעומת 840,000 בשנת 2003. בשנת 2005 נוספו 70,000 נשאים, כ-10,000 יותר מאשר בשנת 2003, למרות שמומחים אמרו כי אין להם את המספרים המדויקים.

נציג ארגון הבריאות העולמי, הנק בקדאם, אמר במסיבת עיתונאים כי אין לטעות, מגפת האיידס בסין מתפשטת, למרות הירידה במספרים. בקדאם הוסיף אסור להיות שאננים, כי אין זמן לבזבז. לדבריו, מודעות הציבור בסין עדיין נמוכה מאד, ואף נמוכה מדי. "יש לזרז קמפיינים העוסקים בהעלאת המודעות למחלה בכל רחבי המדינה".

בקדאם אמר, כי רגישות פוליטית לנושא וסטיגמות חברתיות אופפים את נושא האיידס בסין, התגובה האיטית של הממשל במדינה להכיר במגפה תורמת להתפשטותה. בפרסום, המשותף לשלושת הגופים, נאמר כי אחת הסיבות לירידה במספר החולים בשנת 2005, נעוצה בכך שההערכה לגבי מספר החולים שנדבקו כאשר תרמו דם היתה גבוהה ממספר הנדבקים בפועל.

עם זאת, עדיין ישנם מקרים בהם תרומות דם נגועות מפיצות את הוירוס, כמו במקרה שפורסם לאחרונה שבו 23 בני אדם נדבקו במחלה לפני שהתורם גילה כי הוא חולה. משרד הבריאות יחל בפיקוח על תחנות תרומת הדם, ויאסור החל ממרץ מכירת דם על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully