וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: ניתן להינשא דרך האינטרנט

25.1.2006 / 7:21

רב העיר צפת, שלמה אליהו, קבע לאחרונה כי זוג שיערוך טקס קידושין באמצעות המחשב יוכר כנשוי על פי ההלכה

רב העיר [[צפת]] וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב [[שלמה אליהו]], קבע לאחרונה כי נערה שניהלה צ'ט באינטרנט עם נער בן גילה, היתה יכולה למצוא את עצמה נשואה מבחינת ההלכה, גם אם לא התכוונה לכך.

"ידיעות אחרונות" מדווח, כי פסק ההלכה ניתן בתשובה לשאלתה של צעירה בת 17 וחצי שהועלתה באתר האינטרנט לציבור הדתי "כיפה". הנערה סיפרה, כי היתה חברה בפורום אינטרנט בו הכירה בחור בצ'ט. "לפני כשנתיים וחצי, בהחלטה שרירותית למדי, הנער שהוא בן גילי ואני החלטנו 'להתחתן'. אני לא מכירה אותו ולא פגשתי אותו מעולם. החתונה נעשתה על ידי כך שכל אחד מאיתנו קנה צמיד והחלפנו צמידים דרך חבר אחר בפורום. ואז באה השאלה בסגנון הנוצרי – לא זוכרת את הניסוח המדויק – משהו כמו 'האם את לוקחת אותו כבעלך'", כתבה הנערה ושאלה "האם זה בעצם תופס כנישואין? אני מאוד מקווה שלא אהפוך לגרושה בגילי הבלתי מתקדם".

הרב אליהו השיב לה, כי הנערה אכן לא מקודשת במקרה זה. אך הוסיף, כי בהחלט ייתכנו [[קידושין]] באינטרנט. הרב אליהו הזהיר בקביעתו, כי "בכל פעם שמדברים איתכן על חתונה, תברחו כמו מאש (חוץ מאשר בחתונה אמיתית). אם מישהו נותן לכן משהו ואומר 'את מקודשת לי', עליכן להשליך מיד את החפץ הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully