וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום המלא של אולמרט בכנס הרצליה

24.1.2006 / 23:15

יש עוד צעדים רבים שעלינו להשלים, אך אין ספק כי הצעד החשוב והדרמטי ביותר העומד לפנינו הוא עיצוב גבולות הקבע של המדינה

המדיניות של שרון העדיפה תמיד את היוזמה על פני חוסר המעש, את פריצת הדרך על פני ההליכה בתלם. הוא ידע שעדיף לישראל ליזום מהלכים מדיניים, ולא להיגרר למהלכים מסוכנים, שנכפים עליה על ידי אחרים.

מדינת ישראל היא עדיין מדינה צעירה. יש עוד צעדים רבים שעלינו להשלים כדי לבנות כאן חברה ערכית ואיתנה: בניית מערכת חינוך ערכית, יציקת תכנים יהודיים לחיינו, חיזוק הקשר עם התפוצה היהודית, עיצוב מערכת יחסים שוויונית, המבוססת על זכויות ועל חובות עם המיעוט הערבי, ופיתוח כלכלה איתנה, צודקת, מתחשבת ורגישה. אך אין ספק כי הצעד החשוב והדרמטי ביותר העומד לפנינו הוא עיצוב גבולות הקבע של מדינת ישראל, כדי להבטיח את הרוב היהודי במדינה.

זאב ז'בוטינסקי הגדיר את חשיבות הרוב היהודי בדרכו החדה והחריפה - "המונח מדינת היהודים ברור בהחלט, פירושו הוא רוב יהודי. בזה התחילה הציונות ובזה יסוד קיומה. בזה תמשיך לפעול עד להגשמתה, או תלך לאבדון". קיום רוב יהודי במדינת ישראל אינו מתיישב עם המשך השליטה באוכלוסייה פלסטינית ביהודה, שומרון ובעזה. אנו עומדים בתוקף על הזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל כולה. כל גבעה בשומרון, כל גיא ביהודה הם חלק ממולדתנו ההיסטורית. אין אנו שוכחים זאת אפילו לרגע אחד. עם זאת, הבחירה בין הרצון לאפשר לכל יהודי לגור בכל מקום בארץ ישראל לבין קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, מחייבת ויתור על חלקים מארץ ישראל. זה אינו ויתור על הרעיון הציוני, אלא המימוש המהותי של מטרת הציונית - הבטחת קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל.

כדי להבטיח את קיום הבית היהודי הלאומי, לא נוכל להמשיך ולשלוט על השטחים שבהם חיה מרבית האוכלוסייה הפלסטינית. עלינו ליצור בהקדם האפשרי קו גבול ברור שישקף את המציאות הדמוגרפית שנוצרה בשטח. ישראל תשמור בידה את אזורי הביטחון, את גושי ההתיישבות היהודית, ואת אותם המקומות שלהם משמעות לאומית עליונה לעם היהודי, ובראשם ירושלים המאוחדת בריבונות ישראל. אין מדינה יהודית ללא ירושלים הבירה במרכזה.

זו הדרך עליה הכריז ראש הממשלה, אריאל שרון, כבר לפני שנים אחדות. אנחנו, שהיינו שותפים לו בעיצובה, נרתמנו יחד איתו להקמת התנועה הציבורית החדשה, שתממש את דרכנו זו בשנים הקרובות ותצעיד את ישראל קדימה. קיום שתי מדינות לאום, יהודית ופלסטינית הוא הפתרון המלא של השאיפות הלאומיות של כל אחד מהעמים, כולל סוגיית הפליטים, שייקלטו אך ורק במדינה הפלסטינית. לא נאפשר כניסת פליטים פלסטינים למדינת ישראל. זו עמדתנו הברורה, המגובה בעמדה אמריקאית חד משמעית, שבאה לידי ביטוי במכתב נשיא ארה"ב לראש הממשלה מאפריל 2004. הדרך היחידה להגיע לכך היא יישומם המלא של מפת הדרכים ושל חזון הנשיא בוש מיוני 2004.

מפת הדרכים מבוססת על רעיון פשוט וצודק. אם הפלסטינים ישכילו לזנוח את דרך הטרור ולחדול ממלחמתם באזרחי ישראל, הם יוכלו לקבל עצמאות לאומית במדינה פלסטינית בגבולות זמניים, עוד לפני שיוסדרו כל הסוגיות הסבוכות שקשורות בהסדר הקבע. כל הסוגיות האלה ייפתרו לאחר מכן, במשא ומתן בין שתי מדינות, כדרך שמדינות מסדירות את חילוקי הדעות ביניהן.

ערב הבחירות למוסודות הרשות הפלסטינית אני אומר פה, בשם ממשלת ישראל, כי אנו נעמוד בכל ההתחייבויות שקיבלנו על עצמנו במסגרת מפת הדרכים, ואנחנו דורשים מההנהגה ברמאללה לנהוג כך גם היא.

ישראל כבר הוכיחה בעבר, לרבות בהתנתקות, כי היא נכונה לקדם את השלום. כך תמשיך לנהוג גם ביחס להתחייבות שנטלה על עצמה כנגד ההתחייבויות הפלסטיניות, ובכלל זה הגבלת הבנייה בהתנחלויות, שיפור איכות החיים של האוכלוסייה הפלסטינית, ופירוק המאחזים הבלתי מורשים. ממשלת ישראל לא תירתע משום איום של מיעוט פורע חוק. המאחזים הבלתי מורשים יפורקו, וכבר נתתי הנחיות מתאימות בנושא זה לכוחות הביטחון ולגורמים העוסקים באכיפת החוק. אנו נגן בתוקף על ערכי שלטון החוק, גם מול מתקפה מבפנים.

התחלנו במימוש התחייבותנו, שאינה קלה, נוכח המחלוקת הקשה בארצנו, וההתנתקות מנחלת אבותינו. נאמנים לדרכו של שרון אנחנו מעדיפים את תבונת הפשרה על פני המיית הלב, ואנו דורשים שהיושב ראש הפלסטיני וממשלתו ינהגו בדרך דומה.

הפלסטינים בראשות היושב ראש, מחמוד עבאס, התחייבו לבצע שורת צעדים ממשיים, שיבטלו למעשה את היכולת לאיים בטרור על ישראל ועל התהליך המדיני. בין אלה כלולים פירוק כל ארגוני הטרור ובראשם החמאס, איסוף הנשק הבלתי חוקי, השלטת חוק וסדר בשטחם, ביצוע רפורמות ממשלתיות, ביטחוניות ופיננסיות, והפסקת ההסתה והחינוך לאיבה נגד ישראל.

המפתח להנעת התהליך המדיני הוא שהפלסטינים יזנחו את דרך הטרור. אין זה עניין למלים. הצהרות והבטחות ריקות מתוכן שבענו כבר בעבר. מפת הדרכים קובעת שרק לאחר שישלימו את כל הצעדים הללו באופן מוחלט הם יהיו זכאים למעמד של עצמאות לאומית, וחברות שוות זכויות וחובות בקהילה הבינלאומית. זה אינו תנאי ישראלי בלבד, זוהי הדרישה הבינלאומית הכוללת מהם. שותפים לה, בהנהגת ארה"ב, גם כל מדינות האיחוד האירופי, רוסיה, האו"ם, ומדינות ערב המתונות בראשות מצרים וירדן.

ממשלת ישראל בראשותי תעמוד על קיום מפת הדרכים, על כל שלביה, בדיוק כפי שהוסכם, כי זו הדרך היחידה לשמור על הביטחון ולהביא שלום. זו תהיה טעות חמורה, היסטורית, לאפשר לפלסטינים להתחמק ממילוי התחייבויותיהם לפרק את ארגוני הטרור. עלינו לדבוק במפת הדרכים, לנהל משא ומתן על מימושה, ולפעול לקיים לחץ בינלאומי מאסיבי על הפלסטינים להילחם בטרור.

מי שאצה להם הדרך, מבקשים מטעמי בחירות כי הממשלה הנוכחית תתחייב כבר עכשיו להתנתקות נוספת, אם המגעים הקרובים עם הפלסטינים לא יעלו יפה. אנחנו נעדיף הסכם. אם שותפינו הצפויים למשא ומתן במסגרת מפת הדרכים לא יעמדו בהתחייבויותיהם, נבטיח שמירה על קיום האינטרס הישראלי בכל דרך.

הבחירות שייערכו מחר ברשות הפלסטינית הן הזדמנות היסטורית לפלסטינים להתקדם בצעד ענק להגשמת מטרתם להגיע לעצמאות לאומית במדינה משלהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully