וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכברים מחופשים" הפגינו נגד ניסויים בחיות

24.1.2006 / 17:26

פעילות מקבוצת "סוגרות" פשטו על משרדי מכללת ת"א-יפו, במחאה על הכוונה להקים מעבדה לניסויים בחיות. המכללה: "פעולה אלימה"

פעילות למען [[זכויות בעלי חיים]] מחופשות לעכברים השתלטו אחר הצהרים לשעה קלה על משרדי הנהלת מכללת ת"א יפו, במחאה על הקמתם המתוכננות של מעבדות בהן יבוצעו [[ניסויים בבעלי חיים]], כחלק מהלימודים במחלקת הפסיכולוגיה של המכללה.

קבוצת "סוגרות", החתומה על ההפגנה האחרונה במכללת רמת גן, מנהלת מזה כמה שבועות קמפיין במטרה להביא לביטול התוכנית לפתיחת המעבדה במכללת תל אביב-יפו. לטענת הקבוצה מאות סטודנטים, מרצים ועובדים כבר חתמו על עצומה של "סוגרות" הקוראת לסגירת המעבדות. פעילות הקבוצה מקיימות הפגנות קבועות מול ביתו הפרטי של נשיא מכללת תל אביב יפו, נחמיה פרינלנד, בכפר סבא.

ההפגנה היום החלה סמוך לשעה 12:00 כאשר 10 פעילות מחופשות לעכברים נכנסו ל"מגדל המאה" והחלו להפגין בתוך משרדי הנהלת המכללה שבקומה ה-17. המפגינות דרשו מהנהלת המכללה לעצור את בניית המעבדה ולבטל את תוכניתה לערוך ניסויים במאות בעלי חיים מידי שנה. בנוסף להפגנה דאגו הפעילות לתלות ממרפסת הבניין שלט ענק ובו הקריאה "לא לניסויים בבעלי חיים במכללת תל-אביב יפו". מחוץ לבניין הפגינו כ- 30 פעילים נוספים עם שלטים הנושאים ססמאות כגון: "ניסויים בבעלי חיים – פשע נגד האנושיות", ו-"ניסויים – פשע בשם המדע", וכן תמונות ממעבדות.

חברי קבוצת "סגורות" יוצאים במיוחד כנגד העובדה שחנן פרנק, ראש החוג לפסיכולוגיה של המכללה, הודה, לטענתם, בכך שהניסויים אותם הוא עורך בבעלי חיים אינם ישימים בבני אדם. עוד טוענים ב"סוגרות", כי פרופסור פרנק משמש כחבר במועצה הציבורית מטעם משרד הבריאות לפיקוח על ניסויים בבעלי חיים, וכי "לא יתכן כי יד אחת חותמת על האישורים לניסויים בעוד השנייה מבצעת אותם".

מכללת ת"א-יפו: הפעילות מסרבות להיפגש

דוברת המכללה האקדמית של תל אביב יפו מסרה בתגובה לפניית וואלה! חדשות, כי מעבדת הניסוי נמצאת כרגע בשלבי הקמה וכי תחילת פעילותה כפופה לקבלת כל האישורים הנדרשים. "לכשתופעל המעבדה, היא תתנהל רק על פי חוק ובהתאם לכללים המקובלים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

הנהלת המכללה מציינת, כי היא הביעה את הסכמה להיפגש עם נציגות של קבוצת "סוגרות", אך טרם נענתה. לטענת המכללה, "ה'סוגרות' בחרו לעלות מדרגה בהתנהלותן, והיום עברו לצעדים שגובלים באלימות ובחדירה לשטח פרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully