וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע כי גברים הם המין החלש

24.1.2006 / 17:05

נשים מפילות עוברים זכרים בתקופות לחוצות. נקבות שורדות את ההריון. החוקרים: "בהשוואה לגברים, נשים הן מבצר ביולוגי"

מחקר בארה"ב מגלה כי ילדים זכרים אשר נולדו בתקופות לחוצות, נהנים מיתרון לאורך כל חייהם. הם חיים יותר זמן בממוצע מגברים אשר נולדו בעיתות שלום ושגשוג. המחקר מתווסף למחקר אשר קבע כי נשים בהריון מועדות יותר להפיל עוברים זכרים מאשר עוברים ממין נקבה בתקופות לחוצות.

"העוברים חזקים יותר, מכיוון שהחלשים נפלו במהלך ה[[הריון]]", מסביר ראלף קטלנו, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת ברקלי. "אף עובר לא התחזק יותר, פשוט החלשים לא שרדו את ההריון", אמר קטלנו. המחקר מוכיח לטענת קטלנו, שגברים הם המין החלש יותר, כיוון שהנקבות שורדות את ההריון. "זה נכון, בהשוואה לגברים, נשים הן מבצר ביולוגי".

החוקרים השתמשו בבסיס הנתונים של שבדיה, אשר שומרת את נתוני ה[[ילודה]], מוות ואורך חיים עוד מ-1751. מחקר הוכיח כי ניתן להסיק ממסד הנתונים השבדי מסקנות לגבי הדמוגרפיה בכל העולם.
ידוע שמאזן הנשים והגברים בעולם נוטה מעט לטובת הנשים, אך לא כך בילודה. על כל 100 תינוקות בנות, נולדים 105 תינוקות בנים, אך עד שהם גדלים, כמות הבנות עולה על כמות הבנים, בשל אחוז תמותה גבוה יותר לבנים.

קטלנו מוצא לכך שתי סיבות. הראשונה, שבעת ההריון, נשים לחוצות, מפיקות הורמון בשם [[קורטיזול]], אשר יכול לפגוע בעוברים, ועוברים שנפגעו, ברוב המקרים לא מגיעים לסוף ההריון, והאישה מפילה אותם.

התיאוריה השנייה גורסת שבגלל שהקורטיזול גורם לעיתים ל[[עובר]] זכרי לבעוט ולהשתולל, הגוף הנשי מפיל את העובר אשר אינו בועט ומשתולל ברחם, כיוון שהגוף חושד שהוא חלש יותר, ויצר ההישרדות לא מאפשר לאם להביא ילד חלש לעולם.

"זה לא אבולוציוני לאפשר לאישה ללדת ילד חלש בתקופת לחץ", אמר קלטנו, "הוא עשוי לא לשרוד, או אם ישרוד, הוא עשוי לא להתרבות כיוון שהוא נאבק בזכרים חזקים אחרים על הנשים".

דוגמה מודרנית לכך, לפי קטלנו, התגלתה בקליפורניה לאחר מתקפת הטרור ב-11 לספטמבר. בקליפורניה שלאחר המתקפה נולדו הרבה פחות זכרים, ויחס הגברים-נשים במדינה השתנה לטובת הנשים באופן מובהק. דוגמה נוספת נתגלתה בגרמניה שלאחר נפילת החומה בברלין ב-1991, כאשר האבטלה גאתה במדינה הסוציאליסטית לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully