וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שארה"ב העבירה עצירים לצורך עינויים

רויטרס

24.1.2006 / 15:25

ראש צוות החקירה האירופי בפרשת "המעצרים החריגים" טוען שיש די ראיות להוכיח שארה"ב העבירה עצירים למדינות עולם שלישי, שם עונו

חוקר זכויות אדם אירופאי אמר היום כי יש ראיות לכך שארה"ב דאגה שמדינות אחרות יבצעו עבורה עינויים – החוקר השתמש במושג "מיקור חוץ" – וכי סביר שממשלות אירופיות ידעו על כך.

אולם הסנאטור השוויצרי דיק מרטי, העומד בראש חקירה מטעם נציבות זכויות האדם האירופית, אמר שלא חשף ראיות בלתי ניתנות לערעור לכך שסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, ה-CIA, הפעילה מתקני מעצר חשאיים על אדמת אירופה.

דבריו, שהופיעו בדו"ח מקדמי, הגבירו את הלחץ על ה-CIA ועל ממשלות אירופה, בנוגע להאשמות כי הביון האמריקאי הטיס עצירים דרך נמלי תעופה באירופה למתקני מעצר בעולם השלישי, שם עונו.

"יש כמות רבה של ראיות ברורות ומוצלבות לקיומה של שיטת "מיקור חוץ" של עינויים", אמר מרטי בדו"ח הראשון שלו בנוגע לאישומים. הוא אמר שהוכח כי "אנשים נחטפו, חירותם נשללה והם הוטסו למקומות שונים באירופה, שם נמסרו לידי מדינות שבהן הם סבלו יחס משפיל ועינויים".

מרטי העריך כי יותר ממאה אנשים היו מעורבים במה שמכונה "מעצרים חריגים" – העברת עצירים למתקני מעצר בעולם השלישי, שם עברו עינויים. מרטי הוסיף כי "מאד לא סביר שממשלות אירופה, או לפחות שירותי הביון שלהן, לא היו מודעות לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully