וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הפוליטי על המלצות בן בסט החל - שרון: הדו"ח אנטי חברתי

4.5.2000 / 12:58

ההסתדרות תקיים אסיפות מחאה והסברה כבר ביום א'

המערכת הפוליטית גועשת בעקבות המלצות ועדת בן בסט לשינוי מערך המיסוי במדינה. בליכוד תקפו את החלטת הוועדה להטיל מס על תוכניות החסכון, קרנות ההשתלמות וביטול חצי נקודת זיכוי ממס הכנסה לנשים עובדות.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הליכוד במצודת זאב אמר יושב ראש המפלגה אריאל שרון כי מדובר ברפורמה אנטי חברתית שלא נושאת בשורה לשכבות החלשות - "סיסמאת הבחירות של אהוד ברק הייתה ישראל רוצה שינוי, וישראל קיבלה חוסר צדק חברתי. כשאבחר לראשות הממשלה אבטל את הגזירות האנטי חברתיות" הבטיח שרון.

אך בליכוד נשמעו הבוקר גם קולות אחרים, שר האוצר לשעבר, ח"כ מאיר שיטרית אמר כי הרפורמה במיסוי היא צעד חשוב בהצעדת המשק קדימה.

בהסתדרות מאיימים בצעדי מחאה במידה ולא יוסרו ההמלצות למיסוי על קרנות העובדים ועל משכורות נשים עובדות. יושב ראש ההסתדרות, עמיר פרץ הודיע שביום א' יתקיימו אסיפות הסברה ומחאה בכל מקומות העבודה כנגד הפגיעה בעובדים.
פרץ אמר עם זאת כי הוא מברך על ההחלטה למיסוי שוק ההון אך ציין כי יש לבטל חלק מההמלצות: "אנחנו בעד הרפורמה אך נגד התכתיב שאומר הכל או כלום".

ראש הממשלה אהוד ברק, משוכנע שמסקנות הדו"ח יאושרו בכנסת. לדבריו, "נושא המיסוי במדינת ישראל יצא הבוקר לדרך חדשה".

אבל גם בקואליציה של ברק העבירו בצהריים ביקורת על המלצות הוועדה. ח"כ אבי יחזקאל העריך כי הדו"ח לא יעבור במלואו במליאה - "ההמלצות יתרסקו במשכן הכנסת. אם לא יוכנסו שינויים בדו"ח ויתוקנו העיוותים החברתיים הדו"ח לא יעבור".
גם שר התעשייה והמסחר רן כהן נוטה להתנגד לרפורמה המוצעת. לדבריו, "אין בהן הטבות לשכבות החלשות".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully