וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמיר של כוויית ויתר על הכתר

24.1.2006 / 12:14

בכך נפתר המשבר סביב הירושה, לאחר שהפרלמנט סירב לאשר השבעתו לתפקיד בנימוק שהוא חולה מכדי לתפקד כשליט. רה"מ יוכתר במקומו

יורש העצר החולה של [[כוויית]] יוותר על הכתר, שבוע בלבד לאחר שהפך לאמיר בפועל בעקבות מות קודמו בתפקיד. בכך יגיע לקצו משבר ירושה בנסיכות ה[[נפט]].

לדברי מקורות במשפחה השלטת בכוויית, יוותר שייח' סעד אל-עבדאללה אל-סבאח על תפקיד האמיר לטובת ראש הממשלה רב העוצמה של הנסיכות, השייח' סבאח אל-אחמד אל-סבאח.

ממשלת כוויית סירבה לאשר את השבעתו של יורש העצר לתפקיד האמיר, וביקשה מהפרלמנט להיפגש כדי לדון בשאלה אם השייח' סעד אל-עבדאללה כשיר למשול. מאמצי גישור בין הצדדים הובילו להודעת יורש העצר כי הוא מוותר על הכס. המשפחה השלטת צפויה להוציא הודעה רשמית במהלך היום. "הכל נגמר, תודה לאל. מה שחשוב הוא שהמשבר נפתר", אמר אחד מבני המשפחה. החבר המבוגר ביותר של המשפחה השלטת הודיע כי "השייח' סעד מבקש רק לנוח. יש לו אמון מלא בשייח' סבאח".

השייח' סבאח אל-אחמד כבר שולט בפועל בכוויית זה ארבע שנים, עקב בריאותם הרעועה של האמיר הקודם ושל יורש העצר. הוא נתמך על ידי רבים במשפחה השלטת, אולם בעלייתו לכס האמיר הוא יחרוג ממסורת ארוכת שנים לפיה השלטון במדינה מתחלק בין אמיר וראש ממשלה, הבאים משני הפלגים היריבים של שושלת אל-סבאח השלטת.

בין שני הפלגים אין חילוקי דעות פוליטיים, ושניהם תומכים במדיניות הנפט הנוכחית של כוויית ובעמדתה הפרו-מערבית. בכוויית נמצאים כ-10% מעתודות הנפט של העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully