וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוק הדמוקרטי של אלון אבוטבול

אלון אבוטבול

24.1.2006 / 12:00

אלון חושב שצריך לתת לפלסטינים לבחור מחר את מי שהם רוצים, גם אם זה החמאס. ושגם איתם נשב ונדבר. שלישי ושישי, וואלה! חדשות

מחר הבחירות ברשות הפלסטינית. היום אומר מספר 2 בקדימה, שישראל לא תדון עם החמאס, אם יכונן ממשלה פלסטינית. גם קונדוליסה רייס מייעצת לעם הפלסטיני לא לבחור בארגון טרור, אולם מוסיפה שזה יהיה בסדר אם יהיו בממשלה עתידית שכזו כמה שרים, מטעם החמאס.

מספר 2 בחמאס אומר שגבולות 48 הם הגבולות של מדינת פלסטין, אבל מוסיף שסוגיה זו תיפתר רק בדור הבא. הוא פונה אל העם בישראל ואומר "איננו שונאים יהודים", כך שמעתי ברדיו, ועוד מוסיף שהחמאס בשל להניח את נשקו ולפנות לדרך מדינית.

בעיתון קראתי על כרוז שהופץ על ידי החמאס, שאומר שמי שמצביע לחמאס מצביע אללה, מצביע לאסלאם. מזכיר קצת את ש"ס לא? אני לא יודע אם חמאס טוב לפלסטינים או לא, אבל אני יודע שזו החלטה שלהם, ושלהם בלבד.

מספר 2 בקדימה, אומר שהוא לא מוכן לדבר עם ארגון טרור, שיישב בפרלמנט הפלסטיני. נו טוב, זה אותו שמעון פרס שאמר ערב הבחירות בשמונים וארבע, לא להצביע ללובה אליאב כי הוא, שימו לב, 'לוחץ ידיים עם איש אש"ף". אש"ף נתפס אז כארגון טרור. הוא התייחס לתמונה בה ניראה אליאב שקרא כבר בשנת 68, ל-'שתי מדינות, לשני עמים', מחלוצי ההידברות עם הפלסטינים, לוחץ את ידו של ד"ר עיסאם סירטאווי, גם הוא מחלוצי ההידברות - מהצד הפלסטיני. עיסאם סירטאווי נירצח, כפי הנראה בהוראת ערפאת. אליאב, לוחם שלום ותיק, נשאר נאמן לדעותיו. הוא לא מופתע מהזיגזוגים של מס' 2 בקדימה, ופרס, נו מה כבר אפשר לצפות מאופורטוניסט תאב שלטון?

אני קורא לממשלת ישראל ולממשלת ארצות הברית הניחו לעם הפלסטיני לבחור את מנהיגותו. אל תתערבו, אם להסתמך על ניסיון העבר, התערבותכם לא הוכיחה את עצמה. ההתערבות הזאת היא בחלקה הגדול פוליטיקה פנימית פופוליסטית, אולם ביסודה היא נובעת משיגעון גדלות והתנשאות מובנית, כאילו אנחנו יודעים טוב מהם מה טוב בשבילם.

ערב הקמתה של מדינת ישראל נתפסו המחתרות כארגוני טרור, אבל בשבילנו הם היו ועדיין יהיו לוחמי חופש.

אא

* הבלוק הדמוקרטי של אלון אבוטבול, מקום 36 ברשימת העבודה לכנסת, מתפרסם כל שלישי ושישי בוואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully