וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקאי שהרג נחקר עיראקי ננזף ורותק לבסיס

24.1.2006 / 11:07

רס"מ לואיס וולסהופר דחף גנרל עיראקי לשק שינה, ישב על חזהו וחנק אותו למוות. כעונש, הוא יינזף, ייקנס וירותק לבסיסו

חבר מושבעים צבאי בארה"ב גזר נזיפה וקנס בלבד על חייל שהואשם בהריגה ברשלנות של גנרל עיראקי במהלך חקירה. החייל הואשם כי דחף את ראשו וגופו של הגנרל לתוך שק שינה, כבל אותו בכבל חשמל, ישב על חזהו וסתם את פיו בידו במהלך החקירה.

רב-סמל מתקדם לואיס וולסהופר נדון לנזיפה, אובדן 6,000 דולר ממשכורתו ו-60 יום ריתוק לבסיס. התובעים תיארו את מעשיו כ"עינויים" ודרשו להטיל עליו שנתיים מאסר בפועל ושחרור בקלון מן הצבא,.

"הוא החליט שיותר חשוב שהעבודה תיעשה, מאשר שהיא תיעשה נכון", אמרה התובעת, סרן אלאנה מאט. "המוניטין של צבא ארה"ב נשחק ברחבי העולם וגם כאן בארה"ב בשל מעשיו של מר וולסהופר", הוסיפה.

סניגורו של וולסהופר, פרנק ספינר, אמר כי שרשרת הפיקוד הצבאית לא סיפקה הכוונה ברורה לחיילים בשטח בעיראק. וולהופר עצמו העיד כי האמין שהטכניקות בהן השתמש היו מותרות. "רס"מ וולסהופר לחם למען ארצו, ואז ארצו אמרה לו שהוא פושע", אמר ספינר, שהוסיף: "כששולחים נשים וגברים להילחם, חייבים לתת להם הכוונה ברורה".

גזר דינו של וולסהופר ייבחן על ידי מפקד הבסיס שלו, שבסמכותו להקל אותו עוד יותר או לבטלו כליל, אולם לא להחמירו. וולסהופר ימשיך לשרת בבסיס. הוא מועמד לקידום ויוכל לפרוש מהצבא ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully