וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נכשל ניסיון התנקשות בנשיא איראן

רויטרס

24.1.2006 / 9:12

שני פיצוצים אירעו הבוקר בעיר הערבית אהווז שבדרום איראן. לפי דיווח "אל-מנאר", הם נועדו להתנקש בנשיא איראן, שביטל ביקור שם

שני פיצוצים אירעו היום בבנק ובבניין ממשלתי בעיר הערבית ברובה אהווז שבדרום [[איראן]]. ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוצים וכ-40 נפצעו.

נשיא איראן, [[מחמוד אחמדינג'אד]], היה אמור לבקר בעיר היום, אולם ממשרדו נמסר כי הוא ביטל את הביקור בשל סופת חול המשתוללת באזור, שהיתה מונעת ממנו לטייל ברחובות העיר בחברת התושבים, כמנהגו.

אולם בתחנת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר, השייכת ל[[חיזבאללה]], דווח כי הפצצות נועדו להרוג את אחמדינג'אד. כתב התחנה בטהרן טען כי הנשיא האיראני ביטל את ביקורו בעיר לאחר שמשרדו קיבל מידע מוקדם באשר לתוכנית ההתנקשות.

בסוכנויות הידיעות האיראניות דווח, כי בנק סאמאן הפך לחורבה מפוייחת, וכי שברי זכוכית מילאו את הרחובות סביב אתרי הפיצוצים.

הרשויות באיראן רגישות בנוגע למחאות ולמרמור בקרב המיעוט הערבי בעיר אהווז ובמחוז חוזסטן הסובב אותה, שם נמצאים רוב מאגרי הנפט של המדינה, שהם השניים בגודלם בעולם.

באפריל האחרון נהרגו חמישה אנשים בהפגנות מחאה, שהוצתו בשל שמועות, לפיהן הממשלה מתכוונת ליישב באזור אזרחים ממוצא לא-ערבי, כדי לדלל את השפעת הערבים במקום. שבעה בני אדם נהרגו בפיגוע בעיר ביוני, ושישה נוספים בפיגוע באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully