וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמרנים ניצחו בבחירות בקנדה

רויטרס

24.1.2006 / 9:30

קנדה בחרה במפלגה השמרנית לאחר 12 שנים של שלטון ליברלי. השמרנים יצטרכו לכרות בריתות עם מפלגות אחרות כדי ליצור רוב

ראש ממשלת [[קנדה]], פול מרטין בן ה-67, הודה רשמית בתבוסתו בבחירות במדינה. לדבריו, התקשר למנהיג ה[[שמרנים]], סטיבן הארפר, כדי לברך אותו על ניצחונו. "העם בקנדה בחר בו להנהיג ממשלת מיעוט", אמר מרטין. מרטין, מנהיג מפלגת הליברלים, אמר כי לא יעמוד בהנהגת המפלגה בבחירות הבאות.

קנדה חוזרת לימין, לאחר שאמש בחרה לראשונה, לאחר 12 שנים, להעלות את המיעוט השמרני לשלטון ולדחוק ממנו את המפלגה הליברלית השולטת עד כה.

ספירת הקלפיות אתמול הראתה, כי השמרנים זכו ב-125 מושבים, בהשוואה ל-102 ל[[ליברלים]], בראשות ראש הממשלה עד כה, פול מרטין.

תוצאת הבחירות נחשבת לניצחון אישי למנהיג השמרנים, סטיבן הארפר בן ה-46. הארפר הוא כלכלן, שיצר את המפלגה השמרנית בצורתה הנוכחית, לאחר שאיחד שתי מפלגות ימין יריבות ב-2003.

לדברי אחד מהשמרנים, "קנדה בחרה היום בניצחון התקווה על הפחד, זהו יום של התחשבנות העם עם השלטון הליברלי". במצעו, הבטיח הארפר לקצץ במסים ולהוריד את רמת הפשיעה ואת זמן ההמתנה לשירותי הבריאות במדינה. כמו כן, מעוניין הארפר לחזק את הקשר בין קנדה לארצות הברית.

אולם, לא ידוע האם יוכלו הארפר ומפלגתו להחזיק בשלטון במשך זמן, היות ויהיה על הרפר להרכיב ממשלה שתתפוס 155 מושבים, על מנת להיחשב לרוב בפרלמנט הקנדי בן 308 המושבים. לשמרנים אין כרגע בריתות ידועות עם תנועות אחרות בפרלמנט, ולכן, לדבריהם, הם ייאלצו לטרוח על מציאת בסיס משותף עם מפלגות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully