וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63% מהציבור מוכנים לוותר על מזרח ירושלים

23.1.2006 / 18:32

מסקר שנערך לקראת כנס הרצליה עולה עוד ש-25% מהאוכלוסייה סבורים שמפחיד לגור בבירה ו-15% מאמינים שזו עיר שמסוכן לבקר בה

63% מהציבור מוכנים לוותר על השכונות הערביות ב[[ירושלים]], במסגרת הסכם שלום כולל. כך עולה מסקר שנערך לקראת מושב כנס הרצליה השישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, שהוקדש למעמד ירושלים בישראל ובעולם ועל מצבה האזרחי של העיר.

עוד עלה מהסקר, כי 25% מהאוכלוסיה סבורים שירושלים היא עיר שמפחיד לגור בה וכ-15% מהנשאלים ענו כי ירושלים היא עיר שמסוכן לבקר בה.

מנכ"ל עיריית ירושלים, איתן מאיר, הציג בכנס את המיתוסים המוטעים הקיימים בציבור כלפי ירושלים לעומת נתונים המצויים בידו. לדוגמה, מיתוס ההגירה השלילית מהעיר הינו מוטעה, כאשר לפי הנתונים שהציג מאיר, רוב ההגירה השלילית מהעיר היא למטרופוליטן ירושלים. מאיר אף הוסיף, כי רוב המהגרים מהעיר למטרופליטן ממשיכים לעבוד בעיר עצמה. לגבי התחרדותה של העיר, הרי ש-50% מההגירה השלילית של העיר היא של הציבור החרדי שעוזב את העיר בגלל יוקר הדיור בה.

מאיר הציג נתונים מעודדים לגבי התיירות הצפויה בעיר בשנת 2006. לדבריו, כ- 3 מליון תיירים צפויים לבקר בעיר. לדבריו, המותג ירושלים מוכר יותר מהמותג ישראל, כאשר 80% מהתיירים המגיעים לישראל מבקרים בירושלים.

מאיר הביע ביקורת על הממשלה שלא עושה די לחיזוק העיר ולא מתרגמת את הצהרותיה למעשים. לדבריו, תקציב הממשלה לתרבות בירושלים עומד על סך של 60 מליון שקלים, לעומת תקציבה של תל אביב שעומד על 210 מליון שקלים. "למרות שירושלים היא עיר בירתה של ישראל, הרי שממשלות ישראל לא דאגו למקם את כל מוסדות השלטון וגופי הסמך בתחומה של העיר. המדובר בגופים ממשלתיים ממבקר המדינה ועד לחברת החשמל", אמר.

חבר מועצת עיריית ירושלים, ניר ברקת, העלה את בעיית הרוב היהודי בעיר. לדבריו, יעד הממשלה לעוד 20 שנה הוא רוב יהודי של 70% בעיר, אך בפועל כבר היום העירייה השלימה עם צפי עתידי, העומד על רוב יהודי של 60% בלבד. ברקת קרא להפוך את המלחמה בהגירה השלילית מירושלים ליעד לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully