וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת': יהיה קשה לפרק הארגונים מנשקם

23.1.2006 / 17:22

שר ההסברה הפלסטיני אמר, כי תנועת הפתח לא תוכל לכבד את מחויבות אבו מאזן לפירוק החמאס והג'יהאד מנשקם. הג'יהאד קרא להחרים הבחירות

שר ההסברה הפלסטיני, נביל שעת', אמר היום בראיון לעיתון ספרדי, כי מפלגתו לא תוכל לכבד את מחויבותו של יו"ר הרשות, אבו-מאזן, לפירוק הארגונים החמושים מנשקם.

שעת' מנה שלושה תנאים לפירוק התנועות מנשקן. ראשית, לאחר הבחירות, יהיה על הרשות הפלסטינית לבנות מחדש את כוחות הביטחון שלה, להגדיל את מלאי כלי הנשק והתחמושת, ולאמן את כוחות הצבא והמשטרה. תנאי שני, הוא פיתוח הכלכלה הפלסטינית וצמצום האבטלה, כדי להניא את התושבים מלהצטרף לחמאס ולג'יהאד. תנאי שלישי לפרק את התנועות האיסלמיות מנשקן, הוא השגת הסכמתן של התנועות להצטרף לתהליך הפוליטי. שעת' הוסיף, כי הוא סבור שיידרש זמן רב למילוי שלושת התנאים הללו.

בקול ישראל דווח, כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום שתנועתו עדיין לא החליטה אם להצטרף לממשלת אחדות לאחר הבחירות. לדבריו, חמאס מוכן להשתתף בצבא לאומי שמטרתו להשלים את שחרור האדמות הפלסטיניות, אך לא ימסור את נשקו למנגנוני ביטחון שישרתו את ישראל.

בתוך כך, קרא הג'יהאד האיסלמי להחרים את הבחירות ברשות הפלסטינית. בהודעת האירגון נאמר כי הבחירות הן תוצאה של ההסכמים בין ישראל לרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully