וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום האוויר בסין גורם לה להחשיך

23.1.2006 / 9:26

ערפל הזיהום מסתיר את השמש, וגרם לסין להפוך לחשוכה יותר ב-10% תוך 50 שנה. גם שיעור האידוי יורד ובעקבותיו כמות העננים

זיהום האוויר הסמיך ב[[סין]] חוסם חלק מאור השמש, וגורם למדינה להיות חשוכה הרבה יותר מאשר לפני חמישים שנה. על ידי שימוש ב-500 מכשירים המודדים את אור השמש, שפוזרו ברחבי המדינה, מדענים גילו כי רמת הקרינה מהשמש ירדה ב-2% בכל עשור מאז 1954. בסוכנות Space.com דווח כי כתוצאה מכך, סין הפכה לחשוכה יותר ב-10% מאז ועד היום.

החוקרים מצאו גם כי שיעור אידוי המים ברחבי המדינה ירד באותה תקופה בכ-1.5% בכל עשור. המדען יון קיאן מהמעבדה הלאומית למחקר צפון-מערב הפסיפי ב[[וושינגטון]] אמר, כי הירידה בקרינת השמש ביחד עם גורמים נוספים, כמו עלייה במהירות הרוח, הם כנראה הגורמים לירידה הזו.

תמיכה נוספת לממצאים האלה מספקת הירידה בכמות העננים בסין ב-0.78% בכל עשור. הירידה בעננים היא תוצאה אפשרית של הירידה באידוי. מצד שני, ריבוי עננים היה יכול להוות את הסיבה להחשכת המדינה – הגילוי כי הם פוחתים תומכת בהשערה כי הסיבה לחוסר בקרינת שמש היא זיהום האוויר.

הכלכלה המתפתחת של סין תגביר, ככל הנראה, את המגמה הזו, ותחמיר את המצב. בעיות נוספות צפויות כתוצאה מכך, אומר קיאן. "הערפל של הזיהום לא רק חוסם את קרינת השמש. הוא גורם גם ל[[גשם חומצי]] ומחלות בדרכי הנשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully