וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחט: לא לכל שר אוצר יש הזדמנות להציג תכנית כל כך צודקת

4.5.2000 / 11:00

סיכום דבריהם של שר האוצר ופרופ' בן בסט במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר

במסיבת עיתונאים מיוחדת הציגו הבוקר שר האוצר, אברהם בייגה שוחט, ויו"ר ועדת הבדיקה של מערכת המס, פרופ' אבי בן-בסט, את עיקרי המלצות הוועדה לרפורמה במערכת המיסוי בישראל. קודם לכן הוגש הדו"ח לראש הממשלה, אהוד ברק.

השר שוחט פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "לשר אוצר אין הרבה הזדמנויות להתייצב בפני הציבור ולהציג תכנית כל כך נכונה וצודקת. התכנית תחולל שיוני בחיי כל העובדים בישראל.
"החלטתי לאמץ במלואן את כל המלצות הוועדה. יישומן חשוב ביותר למערכת המס, לעובד בישראל, לכלכה ולחברה. היא תאפשר יותר חינוך, תשלום קל של המשכנתא ואיכות חיים גבוהה יותר".

שוחט פנה לציבור וכן לחבריו לממשלה ולכנסת וקרא להם לתמוך ברפורמה. "לא ניתן יהיה לבצע את הרפורמה אם כל אחד ישפוט אותה מנקודת מבטו הצרה", אמר. "אני פונה לחברי לממשלה ולחברי הכנסת מכל הסיעות – יש להתעלות מעל המחלוקות ולשים לנגד עינינו את טובתם של העובדים ולהצטרף לתמיכה בתכנית".

בן בסט: תמריץ לחיסכון פנסיוני

פרופ' בן-בסט הסביר את מטרות הוועדה: "רצינו לבנות מערכת מס צודקת יותר. רצינו להגדיל את הנטו בתלוש המשכורת, כתמריץ לעבודה. בנוסף, על ישראל להשתלב בכפר הגלובלי. עשינו כבר מהלכים לכך, אך מדינה צריכה להתאים גם את מערכת המיסוי שלה לעולם הרחב.
"לב התכנית טמון בשלושה צעדים: הפחתת המס על עבודה, מיסוי הון ופקדונות וביטול פטורים ממס שאין להן הצדקה כלכלית. ביטול הפטורים ייצור סכום כסף שיממן את הפחתת המס על עבודה, סכום שיגיע ל-12 מיליארק שקלים בתוך שלוש שנים".
בן-בסט הדגיש כי על חסכון פנסיוני לא הוטל מס, וכי הפטור על קצבאות הזקנה לא בוטל. "לדעתנו אין מספיק מודעות בציבור לחסכון פנסיוני. אחוז הקשישים מתחת לקו העוני גבוה מאוד. יש ליצור העדפה לחיסכון פנסיוני מול חיסכון לטווח קצר, כדי לתת תמריץ לחיסכון כזה".
בן בסט ציין כי 92-98 אחוז מציבור העובדים יהנה מתוספת לנטו, וכי המס על פקדונות ומניות מוצדק למרות הטענה כי מרבית הציבור מושקע בבורסה, כיוון ש-77 אחוזים מרווחי הבורסה מגיעים לעשירון העליון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully