וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושבע הנשיא האינדיאני הראשון של בוליביה

22.1.2006 / 23:30

אוו מוראלס הבטיח לשים קץ ל"500 שנות אי-צדק". הוא הושבע בפרלמנט בלה פז, יום אחרי טקס הכתרה אינדיאני בחורבות האינקה

אוו מוראלס הושבע הלילה לנשיאות [[בוליביה]] והפך להיות נשיא המדינה האינדיאני הראשון. הוא הבטיח לשים קץ ל"500 שנות האי-צדק" נגד עמו. "אנחנו כאן כדי לשנות את ההיסטוריה שלנו", אמר מוראלס. עוד הבטיח מוראלס להביא לסוף את "ביזת המשאבים הטבעיים במדינה", אך הדגיש כי לא תהיה נקמה.

אלפי בוליביאנים ונציגים זרים נכחו בטקס ההשבעה הצבעוני, שנערך בקונגרס בבירה לה פז. "אני רוצה לומר לכם, אחיי האינדיאנים, ש-500 שנות ההתנגדות העממית של הילידים לא היו לשווא", אמר מוראלס בנאום רגשני במיוחד, "כעת אנו משתלטים, ל-500 השנים הבאות. אנו הולכים לשים קץ לאי-הצדק ולאי-השוויון".

מוראלס בן ה-46, רועה לאמות ומגדל קוקה לשעבר, אמר כי מודל השלטון הנאו-ליברלי לא עבד בבוליביה, וכי יש להפוך על פיה את הפרטת השירותים הבסיסיים והמשאבים הטבעיים. הוא הכיר בגודלה של המשימה הניצבת בפניו בחמש שנות הקדנציה הצפוייה לו, כנשיא המדינה הענייה ביות בדרום אמריקה.

"כוהן השמש" הקריב קורבן לאלת האדמה

בין המנהיגים שבאו לטקס היו גם נסיך הכתר הספרדי פליפה; נשיא ברזיל, לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה; חוויאר סולאנה מהאיחוד האירופי; ונשיא [[ונצואלה]], הוגו צ'אווז, שאמר שמוראלס הוא "שליח מטעם אלוהים". ב-BBC דווח, כי מוראלס ידוע כמבקר חריף של מדיניות ארה"ב.

בשבת נערך לנשיא טקס הכתרה אינדיאני, באתר הארכיאולוגי של שבט הטיואנאחו. בטקס זה הקריב מוראלס קורבן פרטי לאלת האדמה האינדיאנית פאצ'אמאמה ולאחר מכן המשיך למקדש שבט ה[[אינקה]] שבאזור. שם, למול אלפי תומכים, יחף ולבוש בגדים של "כוהן שמש" בן שבט האינקה, קיבל שרביט מצופה בזהב, כסף וברונזה, סמל למנהיגות אינדיאנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully