וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ ונתניהו יציגו את המצע של מפלגותיהם

22.1.2006 / 19:27

מצע העבודה קובע כי שכונותיה היהודיות של ירושלים יישארו בידי ישראל. נתניהו יציע לחזור לתוואי הגדר שנפסל ע"י בג"ץ

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יציגו הערב את המצע של מפלגותיהם, בנאום שיישאו בשעה 20:00.

פרץ ינאם בוועידת מפלגת העבודה, המתכנסת הערב בבנייני האומה בירושלים. בקול ישראל דווח, כי המצע קובע כי ירושלים על שכונותיה היהודיות היא בירתה הנצחית של ישראל וכי המקומות הקדושים ליהדות יישארו בידיה. עוד נקבע במצע, כי לכל אדם יש זכות להשכלה גבוהה ללא קשר ליכולתו הכלכלית. המצע קורא לרפורמה במערכת המשפט והגברת הנגישות לצדק, להעלאת שכר המינימום וקצבאות הזקנה, ולחקיקת חוק פנסיה חובה.

אהוד ברק מתח ביקורת על המצע, ואמר כי בהעדר פרטנר למשא ומתן אין זה הזמן למשא ומתן עם הפלסטינים, וכי יש להמשיך ולנקוט בהתנתקויות חד צדדיות. כך דווח בגלי צה"ל.

בנימין נתניהו יישא את נאומו בכנס הרצליה, וגם נאומו יעסוק במצע מפלגתו. לדברי יו"ר המטה האסטרטגי של הליכוד, ח"כ יובל שטייניץ, הנאום יבליט את כוונתה של קדימה ל"נסיגה לקווי 67'", שכן "בסופו של דבר הנושא שיכריע את הבחירות יהיה הנושא מדיני ביטחוני".

נתניהו יציע בנאומו להזיז את גדר ההפרדה לתוואי המקורי, כדי "לתת ביטחון ולהרחיק את איום הרקטות לפרוזדור ירושלים מעבר לכביש 443". התוואי שמציע הליכוד נפסל בהחלטת בג"ץ ביוני 2004. השופטים קבעו אז, כי "התוואי הנוכחי מכניס
35 אלף פלסטינים לחיים בתנאי מכלאות". בג"ץ קבע כי אין "מידתיות" באיזון שבין צורכי הביטחון לפגיעה באוכלוסיה הפלסטינית, שהיתה נכלאת במובלעות מצדה המערבי של הגדר, ומנותקת מהיישובים הפלסטיניים הסמוכים. שינוי תוואי הגדר יחייב חקיקה "עוקפת בג"ץ".

שטייניץ הוסיף, כי הליכוד ידאג "להקים גדר גבול אלקטרונית בגבול ישראל-מצרים, כך שלא נצטרך לסמוך על המצרים ולא ניכנע ללחץ מצרי להחזיר את האוגדות המשוריינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully