וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין אמריקאי הורשע בהריגת קצין עיראקי

רויטרס

22.1.2006 / 15:24

הקצין מואשם כי לפני כשלוש שנים הכניס את הקצין העיראקי לשק שנה ישב על חזהו וחנק אותו למוות, למזלו לא הורשע הקצין ברצח

קצין בצבא ארה"ב הורשע אמש בהריגתו ברשלנות של קצין עיראקי במהלך חקירה אותה ביצע. הקצין, לואיס וולשופר בן 43, הורשע על ידי חבר מושבעים שכלל 6 קציני צבא. מהאשמה החמורה יותר של רצח זוכה וולשופר, בכיר הקצינים האמריקאים שהורשע בעינויים בעיראק.

מכתב האישום נגד וולשופר, עולה כי בנובמבר 2003 השתמש הקצין בשיטת חקירה ברוטלית כנגד קצין עיראקי בשם מוחמד ווחוש. במהלך החקירה, נטען בכתב האישום, הוכנס הקצין העיראקי, כשפיו חסום בסרט פלסטיק דביק, לתוך שק שינה, כשראשו של ווחוש נמצא בתוך השק, ווולשפיר יושב על חזהו, עקב כך נחנק העציר העיראקי ומת.

להגנתו טען הקצין האמריקאי כי המידע שהיה בידי ווחוש היה חייוני להצלת חיים, כמו כן, טען כי עטיפת החשוד בשק שינה אינה חורגת מטכניקות חקירה אחרות.

כעת צפוי וולשופר לעמוד בפני עונש של שלוש שנים, ועוד שלושה לודשים נוספים בגין עבירה של רשלנות בתפקיד. עורך דינו של וולשפיר, פרנק ספינר, אמר בתגובה כי "ההרשעה משקפת את הבילבול הקיים בקרב הכוחות האמריקאים ביחס לפקודות הנוגעות לטכניקות חקירה".

פעילי זכויות אדם אמריקאים תמכו במפתיע בדעתו של נציג ההגנה בכך כי גבולות החקירה המותרים מטושטשים, והוסיפו "מדהים לא רק מה שוולשופר עשה בעצמו. מדהים שהצבא האמריקאי מאשר פעולות דומות."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully