וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית של ג'יימס בונד נמכרה במיליון ליש"ט

22.1.2006 / 7:58

המכונית, אחת מארבע, כיכבה בסרטים גולדפינגר וכדור הרעם. היא מצויידת במכונת ירייה, חותכי צמיגים וכיסא מפלט

מכונית מסוג אסטון מרטין, שכיכבה בסרט "גולדפינגר וכדור הרעם" עם שון קונרי, נמכרה במכירה פומבית תמורת למעלה משמונה מיליון שקלים.

המכונית האגדית, אסטון מרטין משנת 1965, דגם BD5, מאובזרת במיטב הגאד'ג'טים, נמכרה במכירה פומבית בפיניקס, אריזונה. המכונית, בה נהג שון קונרי, מצויידת במכונות ירייה מובנות, חותכי צמיגים וכיסא מפלט. המכונית הנוסטלגית נמכרה במחיר 2,090,000 דולר על ידי אספן אירופי.

כאשר נמכרה המכונית בפעם הקודמת, בסוף שנות השבעים, השיגה המכונית סכום סמלי של 5,000 ליש"ט (40,000 שקלים).

לפני שהחלה המכירה, האורות בבית המכירה היו כבויים, ומנהל המכירה, טראנס לובזון, לבוש בחליפת טוקסידו בסגנון 007, נכנס לאולם כאשר הוא נוהג במכונית האגדית. לובזון הדגים את כל הגאד'ג'טים, כולל מכונות הירייה, לקול תשואות הקהל.

לובזון סיפר ל-BBC מאוחר יותר, כי האווירה באולם המכירה היתה מחשמלת ומאד מרגשת. לדבריו, כל אחד מ-1,500 המושבים נמכר מראש. מיותר לציין כי הבעלים הקודמים מרוצה מהשקעתו. המכונית נקנתה מסר אנתוני במפורד, ב-1970 על ידי בעלים של מוזאון בטנסי.

גאדג'טים נוספים במכונית כוללים פלטות מסתובבות עליהן רשום 007JB. כיסא המפלט של המושב שליד הנהג, שמעליו גג נפתח, הוחלף בכיסא רגיל. המכונית היא אחת מארבע המכוניות המקוריות שיוצרו עבור הסרטים גולדפינגר ב-64' ו-כדור הרעם משנת 65', ושימשו גם למסעות קידום המכירות לסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully