וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי מקסיקו יוכלו להחליף הנשק במחשב

22.1.2006 / 0:15

הרשויות במקסיקו סיטי יצאו במבצע חדש: כל אדם שיפקיד בידיהם כלי נשק יקבל בתמורה מחשב חדש, במטרה למגר את האלימות והפשיעה

הרשויות במקסיקו סיטי החליטו לצאת במבצע חדש, בניסיון למגר את האלימות והפשע בעיר הבירה. במסגרת המבצע, כל אדם שימסור לרשויות את כלי נשקו, יקבל בתמורה מחשב חדש. "להרבה אנשים יש רובים בבית, שיכולים לעיתים לשמש להגנה עצמית, אבל לצערנו הרב, לפעמים אנשים משתמשים בנשק בצורה לא נכונה ואז זה נגמר בטרגדיות משפחתיות", אמר נציג הממשל שאחראי על הפרוייקט, אלבארו אוברגון.

בעיר, המונה כ-18 מיליון תושבים, מתרחשים מדי יום אירועים אלימים רבים ובכללם יריות, חטיפות, איומים ומעשי שוד. התוכנית "מחשב תמורת רובה" תופעל בעיקר במחוזות המוזנחים יותר של העיר, בהם רמת הפשיעה גבוהה במיוחד. נכון לעכשיו, בידי הרשויות נמצאים כ-150 מחשבים חדשים המוכנים לחלוקה תמורת כלי נשק, אולם ראשי הפרוייקט מבהירים כי אם תהיה היענות גבוהה אז תחודש אספקת המחשבים.

"האקדח הזה היה שייך לאבא שלי", מספרת אמיליה רייס, שהגיעה השבוע יחד עם בנה הצעיר לתחנת המשטרה המקומית כדי למסור את הנשק. "עכשיו שאבי מת, אין לנו שימוש באקדח, ועדיף לבן שלי שיהיה לו מחשב בבית מאשר אקדח", אמרה רייס.

תוכנית "מחשב תמורת רובה" היא הגרסה החדשנית לתוכניות שונות שניסו רשויות החוק להפעיל בעבר כדי למגר את האלימות והפשיעה. אחת התוכניות שכבר נוסתה בעבר הייתה תוכנית "מזון תמורת נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully