וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש בפלאפון לא מגדיל הסיכון לגידול מוחי

21.1.2006 / 20:55

מחקר בריטי, חסר תקדים בהיקפו, קובע כי אין ראיות המקשרות בין שימוש במכשירים ניידים לבין הסכנה לגידול מוחי

מחקר מקיף חדש קובע כי אין ראיות המקשרות בין שימוש בטלפון סלולרי לבין הסכנה לגידול מוחי. חוקרים בריטים קיבצו 2,782 בני אדם מרחבי הממלכה ומצאו כי אין קשר בין זמן השימוש במכשירים הניידים לסיכון להיווצרות גידול במוח בניגוד לנתונים שמורים כי מרבית החולים שסובלים מגידול מוחי, דיווחו כי הגידול נמצא בצד בראש בו הם נוהגים לשוחח בפלאפון.

החוקרים, מאוניברסיטת לידס והמרכז לחקר הסרטן שוחחו עם 966 בני אדם בעלי גידול מוחי ועם 1,716 אנשים ללא בעיות בריאותיות מחמישה אזורים שונים ברחבי בריטניה. כל המשתתפים נשאלו על אופן וכמות השימוש שלה במכשירים הניידים בעשר השנים האחרונות.

"אם היינו מוצאים חשש סביר שהגידולים נוצרים תמיד בצד אחד, אותו צד שבו מדברים בפלאפון, אז היינו מאמינים שיש קשר בין המכשיר הנייד לסרטן", אמר אחד החוקרים, פרופסור אנתוני סוורדלו. לדבריו, "הפרסומים לפיהם השימוש בסלולרי מגביר את הסיכון לגידול במוח מטעים את הציבור".

ד"ר קט ארני, מהמרכז לחקר הסרטן בבריטניה, אמרה ל-BBC כי "למרות שאנחנו עדיין לא יודעים הרבה על ההשפעות לטווח ארוך שיש לשימוש במכשירים הניידים, התוצאות הללו ללא ספק יכולות להרגיע כל מי שיש לו פלאפון ברשותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully