וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו הורייזן" יצאה למסע בן 9.5 שנים לפלוטו

רויטרס

20.1.2006 / 16:06

החללית צפויה להיתקל בקשיים במסעה ליד כוכב יופיטר. אם המשימה לירח היתה בחללית זאת, המסע היה לוקח 9 שעות, במקום שלושה ימים

המשימה הראשונה לכוכב [[פלוטו]] שוגרה אתמול לחלל על חללית לא מאוישת, אטלס 5, בדרך למסע בן 9.5 שנים לעבר כוכב פלוטו, הכוכב היחידי שלא נחקר עדיין ב[[מערכת השמש]]. המדען הראשי במשימה, אלן שטרן, אמר אתמול לאחר השיגור כי עכשיו נותר רק להצליח לנווט את החללית בסביבה האמיתית לה נבנתה. מנהל הפרוייקט, גלן פאונטיין, שיבח את צוות המשימה על שהצליח לעלות "על דרך המלך". מעבורת החלל תוכננה בשיתוף מעבדת הפיזיקה באוניברסיטת הופקינס.

שיגור החללית התעכב ביומיים בשל תנאי מזג האוויר והפסקת חשמל באתר השיגור, אך לבסוף שוגרה החללית, בגובה 60 מטר, מבסיס חיל האויר בקייפ קנברל.

צוות השיגור נשאר במתח עד כ-45 דקות אחרי השיגור עצמו, כאשר המנוע הגרעיני של החללית החל לפעול ונפרד מהמעבורת שנשאה אותו אל מחוץ לאטמוספירה. המנוע הגרעיני של החללית הפך את המשימה, הנקראת "ניו הורייזן", למשימה בה כלי הטייס הוא המהיר ביותר, והחללית נעה במהירות 58,000 ק"מ לשעה. זהו העצם המהיר ביותר שנבנה על ידי בני אדם שעזב את כדור הארץ.

לשם השוואה, אם האסטרונאוטים בחללית אפולו היו טסים במהירות זו לירח, המסע היה אורך 9 שעות לכיוון אחד, במקום שלושה ימים. למרות זאת, ניו הורייזן, שגודלה כגודל פסנתר כנף קטן, תאלץ להתמודד עם כוח המשיכה של כוכב יופיטר, בתמרון אשר צפוי להוסיף לה עוד מהירות, ויקצר את המסע הצפוי למעט פחות מעשור.

רוחות חזקות באתר השיגור בפלורידה מנעו את השיגור במועד שתוכנן מראש, ביום שלישי, וביום רביעי נמנע השיגור בשל סופות שהביאו לקצרים חשמליים בעמדת הפיקוח על השיגור במרילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully