וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות חוזרות

עומרי כהן

20.1.2006 / 17:18

קליקסופטוור שוב מפספסת את התחזיות והמניה צונחת ב-17%. אמדוקס יורדת ב-1.7% לאחר זינוק של 18% מסוף 2005. אלווריון מאבדת 0.9%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים מתונות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. בקרב המניות הישראליות בולטת קליקסופטוור בנפילה של 16.7%, לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי; אמדוקס מתממשת ב-1.7% לאחר זינוק של 18% מסוף 2005; אלווריון מאבדת 0.9% לאחר זינוק של 22% מתחילת ינואר.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על המשך נדנדת השערים במדדי המניות המובילים. לאחר יומיים של ירידות ויום אחד של עליות מכובדות, צפויים המדדים לירידות של עד 0.4% בפתיחת יומו האחרון של שבוע המסחר המקוצר.

את עיקר התנודות ספג השבוע מגזר הטכנולוגיה, על רקע תחזיות פושרות של כמה מענקיות השוק לרבעון הקרוב ול-2006 כולה. אמש, לאחר סיום המסחר, חשפה גם יצרנית הטלפונים הניידים השנייה בגודלה בעולם, מוטורולה, את תוצאותיה הכספיות. מוטורולה דיווחה על גידול של 18% במכירות ל-10.43 מיליארד דולר, על רקע הצלחת דגם הרייזור החדש. גם הרווח הנקי היה גבוה והסתכם ב-1.2 מיליארד דולר, אולם תחזיות החברה למכירות של 9.5-9.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון, איכזבו את המשקיעים ומקשות על המשך העליות בשוק.

עונת הדו"חות הסיטה במקצת את תשומת הלב ממחירי האנרגיה, אולם אלה נמצאים בתקופה האחרונה במגמת התחזקות ברורה. היום עולה מחיר הנפט הגולמי ב-35 סנט נוספים ל-67.18 דולר לחבית, ורחוק כ-5.5% בלבד משיאו, שנקבע בסוף אוגוסט אשתקד.

בגזרה המקרו כלכלית, תפרסם אוניברסיטת מישיגן מעט לאחר הפתיחה את נתוני אמון הצרכנים בארה"ב למחצית הראשונה של ינואר. בוול סטריט מצפים לעלייה קלה של נקודה אחת במדד ל-92.5 נקודות, לאחר שבדצמבר רשם המדד עלייה מכובדת של כ-10 נקודות בתגובה לירידה במחירי הדלקים בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות, השלימה אמש מניית אמדוקס זינוק של כ-18% מתחילת השנה, לאחר שפירסמה תוצאות רבעוניות מצוינות. בוול סטריט גם התלהבו מתחזיות החברה לרבעון הנוכחי ובמספר בתי השקעות העלו את מחיר היעד למניה. הגדיל לעשות דויטשה בנק הגרמני, אשר העלה את מחיר היעד שלו מ-39 ל-40 דולר וחזר על המלצת "קנייה" לאמדוקס.

דויטשה בנק החל לכסות אתמול גם את אלווריון בהמלצת "קנייה", וצירף לה מחיר יעד של 12.5 דולר. אלווריון מצידה המשיכה להתחזק והשלימה זינוק של 22% מתחילת ינואר.

מי שעוד נהנו אתמול מעליות שערים חדות, היו מניותיהן כל אותן החברות הקשורות לתחומי ביטחון ואבטחת הציבור, או כמו שמכנים זאת האמריקאים homeland security (בטחון המולדת). קלטת שפירסמה רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, ובה נשמע אוסאמה בן לאדן מאיים על ארה"ב בפיגועים נוספים, אם לא תסכים ל"הפסקת אש" שתכלול נסיגה מיידית מאפגניסטאן ומעיראק, החזירה לקדמת הבמה את הפחד מפני טרור.

את איומי הטרור מתרגמים בוול סטריט לתחזיות על הגברת הרכישות של מוצרי אבטחה מתקדמים, לצורך הגנה על מתקנים רגישים ועל מקומות ציבוריים ברחבי העולם. אחת החברות המדוברות, שכבר מזמן זכתה לכינוי מניית הפיגועים, היא מגל מערכות. אתמול היא הגיבה בעלייה של כ-4%.

אולם גם את ורינט ונייס, אשר מוכרות מערכות הקלטה מתקדמות לרשתות טלוויזיה במעגל סגור, לא שככו אתמול בוול סטריט, ונהנו מעליות מכובדות.

חברת התוכנה קליקסופטוור, הזהירה אמש לאחר הסגירה, כי הכנסותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-6 מיליון דולר, נמוך מהתחזיות המוקדמות להכנסות של 6.7-7.3 מיליון דולר. עקב כך, צופה החברה הפסד רבעוני של 750-650 אלף דולר (3-2 סנטים למניה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully