וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי ג'נרל אלקטריק נפלו ב-46% ברבעון הרביעי

20.1.2006 / 14:47

פיספסה את תחזיות ההכנסות לרבעון הרביעי. המנכ"ל אימלט: "אנו צופים המשך של הצמיחה הגבוהה באסיה ובשווקים מתפתחים"

ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק (סימול GE) דיווחה היום על נפילה של 46% ברווחיה ברבעון הרביעי, בעקבות מכירת חטיבת ביטוח המשנה שלה לסוויס רה. עם זאת, עמדה החברה בתחזיות בשורת הרווח, ואף העלתה את הקצה התחתון של טווח תחזית הרווח לשנה הנוכחית. בשורה העליונה פיספסה GE את התחזיות.

GE, החברה השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק לאחר ענקית הנפט אקסון מוביל, רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 3.06 מיליארד דולר, או 29 סנט למניה, לעומת רווח של 5.63 מיליארד דולר, או 53 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

בשורת הרווח מפעילות מתמשכת, רשמה החברה רווח של 5.77 מיליארד דולר, או 55 סנט למניה, לעומת רווח של 5.72 מיליארד דולר, או 54 סנט למניה ברבעון הרביעי של שנת 2004. תוצאותיה של החברה בשורה זו היו בהתאם לתחזיות האנליסטים. עם זאת, הצמיחה ברווח מפעילות מתמשכת היתה נמוכה מ-1% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז שנת 2004.

הכנסות GE גדלו בתקופה המדווחת ב-3% לעומת הרבעון המקביל, ל-40.7 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 42.1 מיליארד דולר.

החברה העלתה את הקצה התחתון של טווח תחזית הרווח לשנה הנוכחית הודות "להמשך האקלים הכלכלי החיובי". GE צופה כעת לרשום בשנת 2006 רווח של 2.02-1.94 דולרים למניה, לעומת טווח תחזית רווח קודם של 2.02-1.92 דולרים למניה. אנליסטים צופים כי החברה תרשום השנה רווח של 1.98 דולרים למניה על הכנסות של 166.34 מיליארד דולר. ברבעון הנוכחי צופה GE לרשום רווח של 40-38 סנט למניה. תחזית האנליסטים לרבעון זה עומדת על רווח של 38 סנט למניה.

"אנו צופים המשך של הצמיחה הגבוהה באסיה ובשווקים מתפתחים, צמיחה חד ספרתית בינונית ביבשות אמריקה, וצמיחה איטית באירופה", אמר מנכ"ל GE, ג'פרי אימלט, בעת פרסום הדו"חות. בנאום שנשא אמש בוושינגטון אמר אימלט כי סין, הודו ודרום אמריקה צפויות להיות "מנועי צמיחה של ממש ב-5 עד 10 השנים הבאות", וכי "האתגר האמיתי" העומד בפני החברה הוא לדעת להגיב על ההתפתחויות בכלכלות אלו.

מכירות החטיבה התעשייתית של GE, החטיבה הגדולה ביותר של החברה, גדלו ברבעון הרביעי ב-4% ל-25.6 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת השירותים הפיננסים נותרו ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה, ברמה של 15.1 מיליארד דולר.

GE הודיעה בחודש נובמבר על מכירת חטיבת ביטוח המשנה שלה לחברת סוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, תמורת 7.6 מיליארד דולר במזומן, מניות ואג"ח. בעקבות העסקה תחזיק GE ביותר מ-10% ממניות סוויס רה. GE הודיעה בחודש מאי, כי בכוונתה לצמצם את פעילותה בתחום הביטוח, לאחר שמכרה נכסים מתחום זה לברקשייר האתאווי ול-AIG. בנוסף, הנפיקה GE את חטיבת ביטוח החיים והמשכנתאות, ג'נוורת פייננשל, במאי 2004.

היומון הגרמני "הנדלסבלאט" דיווח היום כי חטיבת המדיה של ג'נרל אלקטריק - NBC יוניברסל - מעוניינת לרכוש את ערוץ הסרטים פרוזיבן, אחד מערוצי הדגל של חברת הטלוויזיה פרוזיבן סאט1 של חיים סבן. מנהלים בכירים ב-GE וב-NBC ניהלו בעניין מגעים עם חיים סבן, דיווח העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully