וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 30% ברווחי סיטיגרופ ל-6.9 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

20.1.2006 / 14:09

נפילה של 23% ברווחי החטיבה הקמעונית, עקב זינוק במספר פשיטות הרגל האישיות בארה"ב. הגדילה הדיווידנד ב-11%

ענקית השירותים הפיננסים האמריקאית סיטיגרופ (סימול C) דיווחה היום על גידול של 30% ברווח הרבעוני, הודות להכנסה חד פעמית בסך 2.1 מיליארד דולר ממכירת חטיבת ניהול הנכסים שלה ללג מייסון. החברה רשמה גידול של 21% ברווחי חטיבת הבנקאות המוסדית, לצד נפילה של 23% ברווחי החטיבה הקמעונית. החברה גם הודיעה היום על הגדלת הדיווידנד הרבעוני המחולק למשקיעים ב-11% מ-44 סנט למניה ל-49 סנט למניה.

סיטיגרופ רשמה ברבעון הרביעי של 2005 רווח של 6.93 מיליארד דולר, או 1.37 דולרים למניה, לעומת רווח של 5.32 מיליארד דולר, או 1.02 דולרים למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הכנסותיה ממכירת חטיבת ניהול הנכסים רשמה החברה רווח של 4.97 מיליארד דולר, או 98 סנט למניה - ירידה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל ופחות מתחזית האנליסטים אשר צפו כי החברה תרשום רווח של דולר למניה.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-20.78 מיליארד דולר, עלייה של 3% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 21.06 מיליארד דולר. הכנסות סיטיגרופ בשנת 2005 כולה הסתכמו ב-83.64 מיליארד דולר.

רווחי חטיבת הבנקאות המוסדית של סיטיגרופ גדלו ב-21% ברבעון, ל-2.05 מיליארד דולר, הודות לביקוש מוגבר לשירותי ייעוץ למיזוגים והנפקות מניות. סיטיגרופ היתה חתם הנפקות המניות המוביל בוול סטריט בשנת 2005, וניצבה במקום השני בהנפקות אג"ח ושירותי ייעוץ למיזוגים ורכישות.

עם זאת, נרשמה נפילה של 23% ברווחי החטיבה הקמעונית הגלובלית - הכוללת את תחומי כרטיסי האשראי, ההלוואות הקמעוניות והבנקאות הקמעונית - שהיא התחום העסקי העיקרי של החברה, ל-2.43 מיליארד דולר, על רקע עלייה חדה במספר פשיטות הרגל האישיות בארה"ב. זאת, לקראת כניסתו לתוקף של חוק מחמיר יותר בארה"ב בתחום זה, בחודש אוקטובר.

"תוצאות הרבעון הרביעי משקפות צמיחה ערה בהיקף הלקוחות, אשר תרמו לגידול דו-ספרתי בהכנסות במספר תחומים עסקיים, ובכלל זה צמיחה של 13% בהכנסות מפעילות בינלאומית", אמר מנכ"ל סיטיגרופ צ'רלס פרינס, בעת פרסום הדו"חות. "למרות ששינוי בחוקי פשיטת הרגל בארה"ב גרם לעלייה ניכרת במספר פשיטות הרגל האישיות במהלך הרבעון, תנאי האשראי בכל התחומים העסקיים שלנו נותרו טובים", אמר פרינס. "ההשפעה החיובית של מגמות אלו קוזזה באופן חלקי על ידי רמת אקלים ריבית מאתגר ותנאי תמחור תחרותיים גלובליים", הוסיף פרינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully