וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת נאסד"ק שוקלת מיזוג עם בורסת לונדון

סוכנויות הידיעות

20.1.2006 / 9:48

כך דיווחה רשת CNBC. בכירים בנאסד"ק דנו עם בנקאים באפשרות להגשת הצעת רכש לבורסה הגדולה באירופה אך טרם נפתח מו"מ

בורסת נאסד"ק, שוק המניות השני בגודלו בארצות הברית, שוקלת להגיש הצעת רכש לבורסת לונדון (LSE), הבורסה הגדולה באירופה. כך דיווחה אתמול רשת CNBC על סמך דברי גורמים המקורבים לבורסה.

מקורות אמרו, כי בכירים בנאסד"ק דנו עם בנקאים על אפשרות למיזוג שתי הבורסות, אולם טרם התקיימו מגעים ביניהן. עם זאת, עסקה כזו, אם אמנם תעלה על הפרק, צפויה לעמוד בפני מכשולים רגולטורים רבים. מגעים בין שתי הבורסות בשנת 2002 נכשלו על רקע חששות למגבלות רגולטוריות. שווי השוק של נאסד"ק ושל LSE זהה פחות או יותר, כך שעסקה בין השתיים עשויה ללבוש צורה של מיזוג בין שווים, ולא רכישה של צד אחד את השני.

בחודש שעבר הגיש בנק ההשקעות האוסטרלי מקווארי הצעת רכש בסך 1.5 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר) במזומן ל-LSE, אולם LSE טענה כי ההצעה נמוכה מדי. שווי השוק הנוכחי של LSE עומד על כ-3 מיליארד דולר. בשנה האחרונה, שורה של גופים הביעו עניין ברכישת LSE, בהם דויטשה בורסה הגרמנית, חברת יורונקסט - המפעילה את שוקי המניות של פאריס, בריסל ואמסטרדם.

בנוסף, דווח כי בורסת ניו יורק (NYSE) - שוק המניות הגדול בעולם - שוקל להגיש הצעת רכש ל-LSE. העיתון הבריטי "אובזרוור" דיווח לפני מספר שבועות כי LSE וחברת OMX, המפעילה את בורסות שטוקהולם והלסינקי, שוקלות מיזוג שייצור חברה בשווי של 2.5 מיליארד ליש"ט. עם זאת, נסיקת מחיר מניית בורסת לונדון על רקע העניין הגובר בה, גרמה לכך שמרבית הגופים שהתעניינו ברכישתה נסוגו מכוונתם לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully