וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלת הפנים חזרה לעשן. רופאיה מודאגים

19.1.2006 / 17:35

החלטתה של איזבל דינואר לחזור לעשן מדאיגה את רופאיה בשל החשש שזרימת הדם לרקמות החדשות ייפגע והסיכון לדחיית הרקמות יגבר

מושתלת הפנים הראשונה בעולם משתמשת בשפתיה המשוחזרות כדי לחזור לעשן, ורופאיה מודאגים שמא הדבר יפגע בתהליך ההחלמה ויגביר את הסיכון לדחיית הרקמות החדשות על ידי גופה.

מנתחיה הצרפתים של האשה הציגו את ממצאיהם המדעיים הראשונים בנוגע להשתלת הפנים החלקית במהלך כנס רפואי שנערך השבוע.

הידיעה שהמנותחת מעשנת באה על רקע התבטאויות של רופאים אמריקאים, שאמרו שהם מתחילים להסכים עם החלטת הרופאים הצרפתים לבצע את הניתוח, וכי הם מקווים להציע את הטיפול לנזקקים אחרים.

להפסיק להתווכח על מוסריות הניתוח

הצרפתיה בת ה-38 קיבלה אף, סנטר ושפתיים חדשים מתורמת שמתה מוות מוחי, לאחר שפניה רוטשו על ידי הכלב שלה באביב שעבר. האשה זוהתה רק בשם "איזבל", בשל חוקי צנעת הפרט בצרפת.

האשה סבלה ממקרה של דחיית רקמות בחודש שעבר, אולם כעת רופאיה מדווחים שמצבה טוב. אולם לדבריהם, החלטתה לחזור לעשן מדאיגה משום שמעבר לבעיות הבריאותיות הכלליות, פעולת העישון מגבילה את מחזור הדם ברקמות ועלולה להגביר את הסיכון לדחיית הרקמות.

חלק מהרופאים הטילו ספק בכשירותה הנפשית לעמוד בניתוח, בשל דיווחים לפיהם נטלה כדורי שינה, ייתכן שבניסיון התאבדות, בעת שהכלב תקף אותה. ראש צוות המנתחים חזר והכחיש את הטענה הזו בתוקף.

הרופאים האמריקאים בכנס אמרו שהגיע הזמן להפסיק להתווכח אם הניתוח שביצעו הצרפתים הוא מוסרי או נבון, ולהתמקד במקום זאת בהפיכתם של ניתוחים אלה לבטוחים וזמינים ככל האפשר. "השתלות פנים ניתנות לביצוע וצריכות להתבצע", אמר ד"ר וורן בריידנבאך, המנתח שביצע את השתלת היד הראשונה בארה"ב, בבית החולים היהודי בלואיוויל, ב-1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully