וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן מציע שביתת נשק לעם האמריקאי

רויטרס

19.1.2006 / 19:38

בקלטת שמע חדשה הזהיר ראש רשת אל-קאעדה, כי מתוכננת מתקפה בשטח ארה"ב בזמן הקרוב מאוד. לדבריו, הנשיא בוש מטעה את עמו

אוסאמה [[בן לאדן]] הזהיר בקלטת שמע חדשה, כי רשת [[אל-קאעדה]] מתכננת מתקפה חדשה בשטח ארה"ב בזמן הקרוב מאוד. עם זאת, הציע לאמריקאים "שביתת נשק לטווח רחוק". "המבצעים החדשים של אל-קאעדה עוד לא יצאו לפועל בגלל שלא הצלחנו לחדור את מערך האבטחה שלכם", אמר בן לאדן בקלטת, "הם בהכנה ותראו אותם בארצכם בקרוב".

בקלטת פונה בן לאדן לעם בארה"ב ומציע שביתת-נשק: "איננו מתנגדים לשביתת נשק איתכם". הקלטת מתוארכת לדצמבר אך שודרה רק היום. זו קלטת השמע הראשונה של בן לאדן מזה שנה, בהנחה שאכן מדובר בו.

זו הידיעה הראשונה מבן לאדן מאז דצמבר 2004, אז הודיע בקלטת שמע כי אבו מוסעב א-זרקאווי הוא מנהיג אל-קאעדה ב[[עיראק]]. סגנו של בן לאדן, איימן א-זוואהירי, אמר בקלטת וידאו בספטמבר, כי בן לאדן עדיין חי ומנהיג את המלחמה נגד המערב.

נוסח הודעת בן לאדן לעם האמריקאי

"הודעה זו מתייחסת למלחמות בעיראק ובאפגניסטן ולאופן בו ניתן לסיים אותן. לא היתה זו כוונתי לדבר איתכם על זה, מכיוון שהמלחמות האלה מתקדמות בכיוון אלייו אנו שואפים. ואולם, מה שהניע אותי לדבר אליכם הוא המידע המוטעה, שנמסר לכם שוב ושוב על ידי הנשיא שלכם בכל פעם שמתפרסם בארצכם סקר המצביע על כך שרובכם תומכים בנסיגת צבא ארה"ב מעיראק.

"אנו יודעים שרובכם רוצים לסיים את המלחמה הזו, וסקרי דעת הקהל מראים שהאמריקאים לא רוצים להילחם במוסלמים על אדמה מוסלמית או על אדמה אמריקאית. אבל בוש לא רוצה בזאת ואומר, שעדיף לו להילחם באויביו על אדמתם מאשר על אדמה אמריקאית. בוש ניסה להתעלם מהסקרים שדרשו ממנו לסיים את המלחמה בעיראק.

"אנו הולכים ומתחזקים, בעוד שמצבכם (בעיראק ובאפגניסטן) הולך ונעשה גרוע. המלחמה בעיראק משתוללת ופעולותינו באפגניסטן מתגברות.

"בתגובה לסקרים בארה"ב, שמעידים על כך שהאמריקאים לא רוצים להילחם במוסלמים על אדמה מוסלמית, לא אכפת לנו להציע להם שביתת-נשק לטווח הרחוק, שתתבסס על תנאים צודקים שנדבוק בהם. אללה אסר על אומתנו לשקר ולדקור אחרים בגב, ולכן שני הצדדים ייהנו מיציבות וביטחון בבנייתן מחדש של עיראק ואפגניסטן, שנהרסו במלחמה. אם שאיפתכם לשלום, יציבות ופיוס היא אמיתית, אנו מציעים לכם תשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully