וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן עורך ביקור דיפלומטי בסוריה

רויטרס

19.1.2006 / 14:37

נשיא סוריה אסד היה השליט הראשון שביקר את אחמדינג'אד לאחר בחירתו, וכעת נשיא איראן מחזיר טובה למי שכמוהו, מבודד בעולם

נשיאי איראן וסוריה קיימו היום שיחות בדמשק במפגן של סולידריות בין בעלות ברית אזוריות הניצבות כל אחת בפני סכנה של עימות עם מועצת הביטחון של האו"ם.

לנשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, זהו ביקורו הראשון בדמשק מאז נכנס לתפקידו באוגוסט. בכירים בדמשק מסרו כי שני המנהיגים ידונו בהתפתחויות האזוריות ובשיתוף פעולה כלכלי, ויקיימו מסיבת עיתונאים משותפת לאחר תום הפסגה.

ביקורו של אחמדינג'אד מגיע בתקופה של לחץ בינלאומי כבד על סוריה ועל איראן, הנמצאות בעימותים נפרדים עם הקהילה העולמית.

ארה"ב ושלוש המעצמות המובילות של האיחוד האירופי, בריטניה, גרמניה וצרפת, אמרו כי חידוש התוכנית הגרעינית של איראן יגרור את הפנייתה למועצת הביטחון של האו"ם, לצורך הטלת סנקציות.

איראן הסירה את חותמי האו"ם מעל ציוד העשרת האורניום שלה, אולם המשטר האיסלאמי במדינה טוען אין לו כל כוונה לפתח נשק גרעיני, וכי הוא שואף לאנרגיה אטומית לצורכי חשמל בלבד.

סוריה מצדה נלחצת על ידי מועצת הביטחון לשתף פעולה בצורה מלאה עם ועדת החקירה של האו"ם, המנסה לגלות מי אחראי לרציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. סוריה מכחישה כל קשר לרצח, אולם מסרבת לאפשר לחוקרים לתשאל את נשיאה, בשאר אל-אסד.

אף אחת משתי המדינות אינה צפויה לעונש בדמות פעולה צבאית או סנקציות נרחבות בטווח הקרוב, אולם כל עוד יסרבו לשתף פעולה, הלחץ רק יילך ויגבר.

אסד היה השליט הראשון שביקר באיראן לאחר בחירת אחמדינג'אד. הנשיא האיראני ניצל את ההזדמנות להבטיח שיתוף פעולה מוגבר בין שתי המדינות הוכח הלחץ האמריקאי, והוא מבצע ביקור משלו בעת שאסד מוצא את עצמו מבודד מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully