וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר וקנס גדול למגדרי חופים בכנרת

19.1.2006 / 14:06

2 מפעילי חופים שגידרו שטחים סביב הכנרת הורשעו בהפרת חוקי הבנייה. היות והתעלמו מצווים קודמים, השופטת החמירה בענשם

בית משפט השלום בבית שאן הרשיע היום שני מפעילי חופים ב[[כנרת]], וגזר עליהם עונש של שישה חודשי מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי לשלוש שנים, וכן קנס כספי בסך 120 אלף שקלים. לצד זאת, הוא הורה על הריסת המבנים והגדרות הבלתי חוקיים שבנו בחופים.

זאת, לאחר ש[[משרד הפנים]] התחייב לאכוף את החוקים המגדירים את החופים בארץ כ"רכוש הציבור", והמועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הקמת שביל סובב כנרת, שמטרתו לאפשר גישה רגלית לכל החופים.

בפסק הדין ציינה השופטת, עיריה מרדכי, כי השניים הקימו גדרות מסביב לחוף ובנו מבנים שונים בשטחו "תוך כדי הפרת הוראות חוק התכנון והבניה ותוך כדי אי קיום צווי בית משפט, לצורך הפקת רווחים כלכליים".

השופטת החמירה בעונש מאחר והנאשמים כבר עמדו בפני הרשעות דומות בעבר, והתעלמו במופגן מהצווים המורים לפנות את המבנים בחופים שסגרו. נוסף לכך, הם הוסיפו ובנו מבנים נוספים, על אף שלאחר ההרשעות הקודמות ידעו כי הבנייה היא בניגוד לחוק. "עצם ההליכים הרבים שהתנהלו כנגד נאשם זה שנים רבות, ללא תוצאות מורגשות בשטח ומבלי ששימש הדבר להרתיעו, מלמד על העדר מורא", כתבה.

משתלטים על החוף במסווה של חניון

השופטת התייחסה גם לדו"ח מבקר המדינה לגבי הגדרות, המונעות מאזרחי המדינה גישה לחופים, לאחר שהגורמים המגדרים קיבלו אישור רק להקים חניונים במקום. "אין קשר בין גידור שטח חניון לגידור קטע חוף לצורך בידודו ושליטה עליו", כתבה. בכך היא מחזקת את ההחלטות האחרונות של משרד הפנים והמועצה לתכנון ובנייה, המצביעות על גורמים שהשתלטו על מרבים החופים בכינרת ולאורך מישור החוף במסווה של חניונים. הגורמים, עבריינים בחלקם, גידרו את החופים בניגוד לחוק והם מונעים מהציבור גישה חופשית אליהם, למרות שהחוק קובע כי חוף הים הוא "נכס הציבור" בישראל.

[[החברה להגנת הטבע]], המובילה את המאבק למען גישה לחופים בשנים האחרונות ואף יזמה את תוכנית "שביל סובב כנרת", הביעה שביעות רצון מגזר הדין: "אנו מברכים על כך שרשויות המדינה ובתוכם בית המשפט ויחידות הפיקוח החליטו סוף סוף לקחת את החוק לידיים ולהעניש את מפירי החוק שעשו בחופי הכנרת כבשלהם. טוב יעשו כל מפירי החוק האחרים אם יסירו את הגדרות הבלתי חוקיות כעת, בכדי שיימנע הצורך בענישתם העתידית".

"אנו תקווה כי לקראת פתיחת עונת הרחצה ייעלמו כל 120 הגדרות הבלתי חוקיות מחופי הכנרת, שמהוות זילזול בוטה בשלטון החוק ובזכות הציבור לגישה לחופים", מסר בתגובה רכז החופים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully