וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה לפירוק עמותת "אומץ לסרב"

19.1.2006 / 11:08

4 חיילי מילואים עתרו לבג"ץ, בדרישה להורות על פירוק העמותה, שלטענתם קוראת לסרבנות. השופטים: תמיכה בסרבנות אינה הסתה

בג"ץ דחה עתירה הדורשת לפרק את עמותת "רוח המצפון", השייכת לתנועת "[[אומץ לסרב]]", בטענה שהיא קוראת ל[[סרבנות]] שירות בשטחים. השופטים דחו את העתירה, בטענה כי אין בכוונתם להתערב במדיניות שהכתיב היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ביחס להעמדה לדין בעבירות הקשורות בסירוב פקודה.

העתירה הוגשה בידי ארבעה חיילי מילואים, בראשות סמ"ר איתי בן חורין. הארבעה פנו תחילה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ולרשם העמותות, בדרישה לפרק את העמותה. משנענו בשלילה עתרו לבג"ץ, בדרישה להורות להם לפרקה. לטענתם, העמותה מהווה מסגרת משפטית לפעילות הבלתי חוקית של "אומץ לסרב", הקוראת לסרב לשרת בשטחים באופן סלקטיבי. לטענת העותרים, העמותה מסיתה להפרת חוק ומביאה לידי אי נאמנות למדינה "תוך סממנים של מרי".

בית המשפט קיבל את טענת העמותה, לפיה היא לא קוראת בפועל לסרב לשירות צבאי, אלא רק מספקת מידע ומעניקה יעוץ משפטי. "הבחנה זו יש בה ממש. תמיכה והסתה אינן היינו אך", כתבו השופטים.

עם זאת, השופט [[אליקים רובינשטיין]] הוסיף הסתייגות לפיה: "כדי שהחלטתנו לא תתפרש שלא כהלכה, לא אוכל להימנע מלשוב ולציין, כי במדינה כישראל, על בעיותיה וקשייה, סרבנות אינה קבילה בדין ויש בה גם ממאירות חברתית וערכית".

בפסק הדין התברר, כי רשם העמותות שיגר לעמותה "התראה לתקן את המעוות", ובה ביקש כי תתיחס לטענות שהועלו נגדה. במכתב התשובה של העמותה היא הבהירה כי מטרתה היא לקדם את הזכות לחופש המצפון, "בתקופה קשה לזכות זו, תקופה שבה מאות חיילים וקצינים בסדיר ובמילואים התבקשו להשתתף במשימות בלתי מוסריות בעליל...". העמותה הבהירה עוד, כי היא "פועלת להנחלת ערכים דמוקרטיים ולחיזוק מעמדה של הזכות לחופש המצפון, תוך שימוש בזכות היסוד לחופש הביטוי הנתונה לה ולחבריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully