וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קרוב של זווהירי נהרג בהפצצת ארה"ב בפקיסטן

19.1.2006 / 10:10

חתנו של סגן מנהיג אל-קאעדה היה בין ההרוגים בהפצצה האוירית של ארה"ב בכפר על גבול פקיסטן. לידיעה אין אימות. הגופות נלקחו

מומחה להרכבת פצצות באל-קאעדה עם פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו, וחתן של מספר 2 בארגון, איימן אל-זווהירי, הם בין ארבעה טרוריסטים שככל הנראה נהרגו במתקפה האווירית של ארה"ב בפקיסטן בשבוע שעבר. כך אמרו מקורות מודיעיניים בפקיסטן.

עם זאת, הידיעה טרם אומתה באופן רשמי, וגופות המחבלים לא חולצו מהאזור השבטי המרוחק, הסמוך לגבול עם אפגניסטן, בו אירעה ההפצצה. 18 כפריים נהרגו בפיגוע, דבר שגרר מחאות תקיפות מצד פקיסטן כלפי ארה"ב.

מקורות מודיעיניים טוענים שידועים להם שמות שלושת הטרוריסטים שנהרגו בהתקפה, שלדברי ארה"ב כוונה נגד זווהירי, סגנו של אוסאמה בן לאדן.

על פי הדיווחים, אחד ההרוגים הוא עבד אל-רחמן אל-מצרי אל-מגרבי, הנשוי לאחת מבנותיו של זווהירי. אל-מגרבי היה מופקד על מחלקת התקשורת של אל-קאעדה. הרוג נוסף היה מדחת מורסי אל-סעיד עומאר, מומחה לחומר נפץ ורעלים, שעל ראשו היה פרס של חמישה מיליון דולר מטעם תוכנית "תגמולי צדק" של סוכנות הבילוש הפדרלית בארה"ב. על פי ה-FBI, עומאר ניהל מחנה אימונים בדרונטה שבאפגניסטן, ומאז 1999 הפיץ בקרב המוסלמים הקיצונים בעולם חוברות הכשרה הכוללות הוראות פשוטות להכנת חומרי נשק כימיים וביולוגיים.

רשת הטלוויזיה ABC והניו יורק טיימס ציטטו בכירים פקיסטניים ודיווחו אף הם על מותו של המצרי בן ה-52, למרות היעדר האישור הרשמי. "אם האדם הזה אכן מת, זה משמעותי. אובדנו, ואובדן אנשים כמוהו, בהחלט יהיה מכה לאל-קאעדה באזור", אמר ל"טיימס" בכיר במערך הלוחמה בטרור של ארה"ב, שביקש לא להזדהות.

הטרוריסטים ההרוגים, שגופותיהם נלקחו מהמקום, היו בין קבוצה של פעילי אל-קאעדה שהוזמנו להשתתף בסעודה לרגל חג הקורבן (עיד אל-אדחא) בכפר דמאדולה, באזור השבטי האוטונומי למחצה באג'אור, על גבול אפגניסטן. נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, לא הזכיר את התקיפה באבג'אור בנאומו הטלוויזיוני שלשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully