וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בן בסט: האוצר ינסה למנוע הפקדות בתוכניות חיסכון

4.5.2000 / 10:58

הנפגעים העיקריים: בעלי ההכנסות הגבוהות המושקעים יותר בשוק ההון

כחצי מיליארד שקל הופקדו בשלושת הימים האחרונים בתוכניות חסכון לטווח ארוך - פי 2-3 מסכומי הכסף שהושקעו בתוכניות כאלה בתקופות מקבילות בשנים האחרונות. זאת במסגרת הערכות הציבור לקראת אישור מסקנות דו"ח ועדת בן-בסט, בראשות מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר אבי בן-בסט, לרפורמה במסים.

במשרד האוצר שוקלים לאסור החל מהיום, בצו מינהלי, הפקדת כספים בתוכניות חיסכון. זאת עד שוועדת הכספים של הכנסת תאשר תקנות מיוחדות שימנעו מהציבור לעקוף את גזירות המס הכלולות ברפורמה של ועדת בן בסט.

הדו"ח יוגש בדקות הקרובות לראש הממשלה ויפורסם במלואו לציבור. באתר של משרד האוצר באינטרנט יופיע הדו"ח לקראת שעת הצהרים, וכן תינתן שם אפשרות לציבור לחשב את השפעת הרפורמה על הנטו שלו.

ועדת הכספים של הכנסת תחל כבר ביום שני הקרוב בדיונים על מסקנות הדו"ח. למשרד האוצר ומשרד המשפטים ידרשו, עם זאת, מספר חודשים לנסח את מסקנות הדו"ח להצעות חוק ממשלתיות. גורמים בכנסת מעריכים כי רק ביולי תגיע הצעת החוק לגבי הרפורמה במס למליאת הכנסת, לאישור הצעת החוק בקריאה ראשונה.

ברק ושר האוצר אברהם (בייגה) שוחט תומכים במסקנות דו"ח ועדת בן-בסט ואמרו השבוע כי הכנסת תאשר את המסקנות ומדובר בדו"ח טוב.

ויצ"ו, נעמת וההסתדרות מתנגדות ליישום הדו"ח

ובזמן שברק ושר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, מגלים אופטימיות באשר לאישורו של הדו"ח, הולכים ומתגברים הקולות המתנגדים ליישום הדו"ח, כפי שהוא.

חברות הכנסת וארגוני הנשים מתנגדות לחלק ממסקנות הדו"ח, המתייחסות לביטול הטבות מס לנשים, ובכלל זה, המלצת הוועדה לבטל את חצי נקודת הזיכוי לנשים עובדות. ויצ"ו ונעמת מתכננות להפגין היום מול בניין משרד האוצר, בשעת הגשת ופרסום הדו"ח.

גם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, איים כי ההסתדרות תשבית את המשק אם יפגעו משכורות העובדים במסגרת הרפורמה במס. ההסתדרות הקימה מטה מאבק נגד מסקנות הדו"ח, והודיעה כי תתמוך ברפורמה, רק אם: לא תהיה פגיעה בקרנות ההשתלמות ובקופות הגמל, לא תבוטל חצי נקודת הזיכוי לעובדות ולא יוטל מס על עבודה במשמרות.

בבורסה מעריכים שמסקנת הוועדה, להטיל מס על רווחי הבורסה, תרחיק משם את הספקולנטים וסוחרי היום.

השוק מגיב בחיוב לרפורמה: הבורסה עולה - הדולר יציב

בניגוד לחששות - מדדי המניות בבורסה בתל אביב עולים לאחר פרסום דו"ח ועדת בן-בסט.

המסחר בבורסה נפתח הבוקר בעליות שערים מתונות, כשמחזור המסחר הנמוך הסתכם בכ-12 מיליון שקל בלבד. זאת עקב הדריכות לקראת פרסום מלוא דו"ח ועדת בן-בסט.

בדקות אלה נרשמות עליות, אולם מחזור המסחר עדיין נמוך. מדד תל אביב 100 עולה כעת בכ-0.8 אחוז ועומד על 484.56 נקודות, מדד תל אביב 25 עולה ב-1.02 אחוז ועומד כעת על 488.67 נקודות, מדד תל אביב 75 עולה ב-0.3 אחוז ועומד על 507.49 נקודות והתל-טק עולה ב-1.12 אחוז ועומד על 575.49 נקודות.

מניית חברת טבע עלתה ב-2.7 אחוז, מניית בנק לאומי עלה ב-2.1 אחוז ומניית כור עלתה ב-1.7 אחוז.

בשעות אלה מתחזק השקל מול הדולר וסל המטבעות. השקל נסחר ברמה של 4.075 שקל לדולר - ייסוף של 0.2 אחוז. שער סל המטבעות נחלש ב-0.24 אחוז ועומד על 4.193 שקל. גורמים במשק מעריכים כי גם במקרה זה ממתינים הפעילים בשוק המט"ח לפרסום סופי של מסקנות ועדת בן-בסט.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully