וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי דיין: יצחק הרצוג שתק כשהיה צריך לדבר

רחביה ברמן

18.1.2006 / 20:25

ראש מפלגת תפנית תקף את המנצח הגדול בעבודה, וטען שהוא פסול לכהונה ציבורית משום ששמר על זכות השתיקה בפרשת העמותות של ברק

ראש מפלגת "תפנית", האלוף במילואים עוזי דיין, תקף היום בחריפות את המנצח הגדול בבחירות הפנימיות במפלגת העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג. דיין טען כי הרצוג פסול לכהונה ציבורית משום ששמר על זכות השתיקה, בעת שנחקר בפרשת העמותות של אהוד ברק.

- מר דיין, האם התקפתך על ח"כ הרצוג אינה מהווה אופורטוניזם פוליטי ותו לא - מציאת הכתם בעברו של האיש בכותרות, כדי להשיג כותרת על חשבונו?

"העניין עם הרצוג הוא מהותי לעניין המלחמה בשחיתות, שהוא אחד מארבעת הדגלים שתפנית חרטה על דגלה. אנחנו יצאנו גם נגד מושחתי הליכוד, אז אי אפשר לעשות איפה ואיפה בגלל שהרצוג כביכול ילד טוב ירושלים. אני מכיר את בוז'י הרצוג והכרתי גם את אביו. זה מצב לא קל, זו מדינה קטנה ומכירים אנשים, אבל כשאנחנו יוצאים נגד השחיתות, השאלה היא איך נלחמים בה באופן מעשי. הוא שמר על זכות השתיקה בזמן שהיה מזכיר הממשלה. לא יכול להיות שאיש ציבור ישמור על זכות השתיקה, ובמיוחד כשכנראה היה על מה לשמור. הרי האיש יבוא להשתתף בדיון ציבורי כלשהו, לקבל החלטות ברמה הלאומית, ואז יגידו לו, ובצדק: סליחה, מה פתאום אתה מדבר? הרי כשהיית צריך לדבר, שתקת".

דיין תקף באותו נושא גם את שר הביטחון, שאול מופז, ואמר כי "לא ייתכן ששר הביטחון דורש מהמתנחלים בחברון לשמור על החוק, ומצווה לאכוף עליהם את החוק, כשהוא עצמו התעלם מחוק הצינון".

- ומה באמת אתם מציעים ברמה המעשית לגבי השחיתות?

"קודם כל, איסור על עובדי ציבור לשמור על זכות השתיקה. אתה רוצה לשמור על זכות השתיקה? שתוק בבית ולא כמזכיר הממשלה. דבר שני, עונש מינימום של חמש שנות מאסר על עבירות שחיתות".

רשימה מגוונת

- מתוך השמועות ופירורי המידע על ההרכב הצפוי של רשימתך, עולה שהיא מגוונת למדי. אני מבין שהרב יהודה גלעד, שהיה עד כה במימד, אמור להתברג אצלך במקום גבוה, וכך גם עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף. מה אתה יכול לספר לי על זה?

"קודם כל, הרשימה שלנו אכן תהיה מגוונת אבל היא לא עוד סגורה. אנחנו עובדים לפי תקנון מפלגה, והמועצה המכוננת תאשר את הרשימה. אנחנו במגעים עם הרבה אנשים, גם מההתרסקות של שינוי.

עכשיו, לשאלתך: הרב יהודה גלעד, שהוא הרב של מעלה גלבוע, הוא אכן חבר תפנית, והוא אחד מחברי תנועת תפנית שהסכימו לדבוק בה גם במעבר מתנועה למפלגה פוליטית. אדם נוסף שעושה איתנו את המעבר הזה היא אתי פרץ, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים עד לפני זמן קצר. ליאוניד ברבשטיין פעיל בחיפה ובקרב העולים, ונמצא איתנו גם ד"ר רימון ג'ובראן. היו שתי נשים שהיו חברות בתנועת תפנית שאמרו שלא יילכו לפוליטיקה. האחת היא אכן עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, שמנהלת מכללה לנשים חרדיות. האחרת היא תמר ברק, בתו של נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק, שהיא עורכת דין העוסקת בגישור.

אנשים שבאים לתפנית באים מהזדהות עם סדר היום של התנועה. הם מורים להזדהות עם סדר היום, לייצג אותו, ולהיות מחוייבים לו. גם עדינה וגם תמר, לדוגמא, יודעות להסכים על סדר יום, כולל בנושא דת ומדינה".

- מה באמת עמדתכם בנדון?

"אנחנו בעד מדינת לאום יהודית דמוקרטית עם אפס כפייה דתית".

- מעבר למלחמה בשחיתות, איזו עוד בשורה אתה מביא?

"במישור המדיני אנחנו תומכים הן במענה תקיף לטרור - אני הובלתי את עניין גדר הביטחון - והן בקביעה יזומה של גבולות המדינה, גם באופן חד צדדי אם אין פרטנר. בסדר היום החברתי - בבסיס חינוך. החזרת ערך העבודה ויצירת מקומות עבודה, וחיזוק הנגב והגליל".

- האם יש לכם הצעות קונקרטיות איך להגשים את המטרות האלה?

"אנחנו קוראים לקיצוץ של 10% בתקציב הביטחון, שהם כ-4.5 מיליארד שקל בשנה. הכספים האלה יופנו לחינוך, ליצירת מקומות עבודה, וחיזוק הפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully