וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות בלבנון טוענים: סוריה צמצמה היקף כוחותיה בלבנון מחשש למתקפה ישראלית לאחר הנסיגה

3.5.2000 / 23:41

העיתון הלבנוני "א-נהאר" קורא לממשלת לבנון להקים משרד שיעסוק בשיקום דרום לבנון

מאת: שי שריג

בשבוע האחרון הופיעו בכלי התקשורת הלבנוניים והזרים דיווחים רבים על צמצום ופריסה מחודשת של הכוחות הסוריים בלבנון. היקף הכוחות הסוריים שנסוגו בתקופה האחרונה מעמדות קבועות בלבנון מסתכם בכשתי דיביזיות.

העיתון הלבנוני "א-נהאר" מצטט היום גורמים מדיניים יודעי דבר בלבנון המגלים כי סוריה צמצמה את מספר המחסומים בה הוצבו חייליה בלבנון, והסיגה חלק נכבד מכוחותיה לכיוון סוריה כחלק מהיערכות מחודשת וחשש מתגובה ישראלית בעתיד.
המקורות חושפים כי סוריה הבינה שלאחר נסיגת ישראל יידרדר המצב הבטחוני באזור, וישראל עלולה להגיב ביד קשה, גם נגד הכוחות הסוריים בלבנון, כפי שאיימו בכירים ישראלים. הסגת הכוחות היא חלק מניסיון להגן על כוחותיה בלבנון, במקרה של התקפה ישראלית.

סיבה נוספת לצמצום הנוכחות הצבאית הסורית בלבנון – על פי אותם מקורות – היא הרצון הסורי להוכיח לעולם, כי אם תתבצענה פעולות צבאיות מתוך לבנון לאחר ביצוע הנסיגה, היא לא תהיה האחראית לביצוע הפיגועים נגד ישראל.

בתוך כך, העיתון הלבנוני "א-נהאר" קורא היום במאמר המערכת שלו לממשלת לבנון להקים לאלתר משרד חדש שייקרא "הדרום המשוחרר", שיתמקד כולו בצעדים שיש לנקוט כדי לשקם את אזור הדרום שאותו ישראל עומדת לשחרר בקרוב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully