וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה הגבר הפורה ביותר באירלנד

רויטרס

18.1.2006 / 0:50

מחקר חדש חקר את כרומוזום Y בקרב גברים אירים, וגילה כי 1 מ-12 אירים הוא צאצא של ניאל, שר מלחמה מהמאה ה-5 לספירה

מדענים ב[[אירלנד]] גילו את הגבר הפורה ביותר במדינה, שצאצאיו נאמדים בכ-3 מיליון בני אדם לאורך הדורות. המדענים, מטריניטי קולג' באירלנד, גילו שאחד משניים עשר גברים באירלנד, הם צאצאיו של שר המלחמה המפורסם ניאל מהמאה החמישית לספירה, ומי שהיה ראש אחת השושלות העתיקות באירלנד.

המורשת הגנטית של ניאל מרשימה כמעט כמו זו של ג'ינגיס חאן, קיסר מונגוליה שכבש את מרבית אסיה המאה ה-13 לספירה, וצאצאיו נאמדים בכ-16 מיליון בני אדם ברחבי העולם.

"זה קשר נוסף בין הפקרות וכוח. הדור שלנו הוא אחד הדורות הראשונים בו למי שמצליח אין בהכרח יותר ילדים. ההצלחה לא נקשרת עם ריבוי ילדים", אמר דן בראדלי, ראש צוות המחקר.

המחקר התבצע על ידי בחינת כרומוזום ה-Y, אשר מועבר מאב לבן בקרב יותר מ-800 תושבי אירלנד. הריכוז הגבוהה ביותר של גברים הקשורים זה לזה בקשר גנטי משפחתי רחוק, התגלה בעיקר בצפון מערב אירלנד, בו אחד מחמישה גברים נשאו את כרומוזום ה-Y המיוחס לניאל. הנבדקים במחקר, היו אלו ששם משפחתם נקשר היסטורית בשמו של ניאל האגדי. באסיה אגב, 8% מהאוכלוסיה הם צאצאיו של ג'ינגיס חאן, ונמצא בהם את אותו כרומוזום Y.

המקרה של ג'ינגיס חאן הביא את החוקרים לבצע מחקר דומה באירלנד. "אפקט ג'ינגיס חאן" הם קוראים לזה, וטוענים כי המועמד הטוב ביותר ליישום האפקט הזה, הוא ניאל האירי.

ההוכחה הנוספת, פרט למחקר כרומוזום ה-Y של ניאל, הוא תיארוך המוטציות של אותו כרומוזום. מסתבר, שהגן עובר מוטציות מסויימות עם הזמן. החוקרים ספרו את מספר המוטציות שנמצאו, וספרו כמה שנים לוקח למוטציות אלו להתפתח. התאריך שהם קיבלו, הוא התאריך שנרשמו בפעם האחרונה בהיסטוריה צאצאיו הישירים של ניאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully