וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נידון למוות בן 76 הוצא להורג בקליפורניה

רויטרס

17.1.2006 / 14:37

קלארנס ריי אלן נדון למוות לאחר שהזמין את רציחתם של שלושה בני אדם בזמן שכבר ריצה מאסר עולם. שוורצנגר סירב לחון אותו

בקליפורניה הוצא להורג הבוקר באמצעות זריקת רעל קלארנס ריי אלן, הנידון למוות המבוגר ביותר במדינה, לאחר שכל הערעורים והעתירות לדחיית ביצוע גזר הדין נדחו.

אלן, לו מלאו אתמול 76 ושהיה עיוור, מרותק לכיסא גלגלים וחולה בוסכרת ומחלת לב כרונית, נידון למוות על שהזמין את רציחתם של שלושה בני אדם בזמן שריצה עונש של מאסר עולם בגין רצח בקליפורניה.

בית המשפט העליון של ארה"ב דחה אתמול עתירה להשאיר את אלן בחיים. השופט העליון סטיבן בראייר כתב חוות דעת סותרת להכרעת הרוב, ונימק את רצונו לבטל את ההוצאה להורג בגילו של אלן, בבריאותו הרופפת ובעובדה ששהה באגף הנידונים למוות במשך 23 שנה.

אלן היה, כאמור, האדם המבוגר ביותר שהוצא להורג אי-פעם בקליפורניה, והשני בגילו שהוצא להורג בארה"ב בעשורים האחרונים. בחודש שעבר הוצא להורג במיסיסיפי רוצח בן 77.

מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, אמר ביום שישי שלא יחון את אלן למרות בעיותיו הבריאותיות, משום שביצע את פשעיו כשהיה בן חמישים. בקשת החנינה של אלן היתה הרביעית שדחה הכוכב ההוליוודי במהלך כהונתו כמושל. שוורצנגר אמר כי פשעיו של אלן "שיקפו את החלטותיו הקשות והמחושבות של אדם בוגר", אמר שוורצנגר בהודעה בה הסביר את המניעים להחלטתו. אלן היה איש עסקים שפנה לדרך הפשע בגיל העמידה.

הוצאתו להורג היתה הראשונה בכלא סן קוונטין מאז ה-13 בדצמבר האחרון, אז הוצא להורג סטנלי "טוקי" וויליאמס, מנהיג כנופיית הקריפס שהורשע בארבעה מעשי רצח ב-1979. תנועה גדולה פעלה להמרת עונש המוות של וויליאמס במאסר עולם, בעיקר על רקע העובדה שהביע חרטה על עברו הפלילי ופעל רבות כדי לשכנע בני נוער שלא להצטרף לעולם הכנופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully