וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 אחוזי הצבעה בפריימריס בעבודה

מיכל מירון שקד

17.1.2006 / 19:05

פרץ: "הצביעו לרשימה הטובה ביותר, בלי דילים". עם זאת, בנהריה הופצו רשימות המלצה שלו ובירכא דווח על הצבעות כפולות והתחזות

מערכת וואלה!

"בלי דילים, תצביעו לרשימה הטובה ביותר", כך אמר יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, שהצביע היום בשדרות בבחירות המקדימות של מפלגתו. לאחר ההצבעה התייחס פרץ למועמדי רשימת העבודה ואמר כי "יש רשימה מדהימה. אם לא הייתי קורא את הכללים בקלפי הייתי מסמן את כל 90 המועמדים".

פרץ התייחס גם לבחירות המקדימות במפלגות אחרות ואמר, כי "יש מפלגה אחת שבוחרת באמצעות 3,000 איש ואחרת שמציגה רשימה שנקבעה על ידי איש אחד. מפלגת העבודה היא היחידה המציגה חיים דמוקרטיים אמיתיים".

למרות קריאתו, בצהריים נודע, כי בנהריה הופצו שתי רשימות, של אנשיו של פרץ ושל תומכי פואד בן אליעזר. בשתיהן הומלצו אריה עמית, אפרים סנה, דני יתום, אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ` יולי תמיר ויצחק הרצוג. גם בירכא, התלוננו פעילים על הצבעות כפולות ועל הזדהות בשמות של מתים בבחירות המקדימות.

פרופ' אבישי ברוורמן, המתמודד אף הוא על מקום ברשימה, פתח את היום בקבר דוד בן גוריון בשדה בוקר ואמר "נכנסתי לפוליטיקה על מנת להגשים את החזון שעליו הקים בן גוריון את המדינה". ח"כ יצחק הרצוג, שמוזכר כאחד המועמדים
למקום בכיר ברשימה, הצביע הבוקר בקלפי בשכונת צהלה בתל אביב ואמר כי מדובר ב"יום חג" למפלגת העבודה.

עד כה עומד שיעור ההצבעה על 50 אחוזים. על פי הדיווחים, שיעור ההצבעה הגבוה ביותר הוא בקלפיות בקיבוצים, שם נרשמו 55% הצבעה. במגזר הערבי עומד אחוז ההצבעה על 54%. בגלי צה"ל דווח, כי במפלגה מעריכים כי שיעור ההצבעה הסופי יהיה 50%-60%.

כ-354 קלפיות ברחבי הארץ נפתחו הבוקר בשעה 9:00 וישמשו את 116,948 בעלי זכות הבחירה בפריימריס במפלגת העבודה, שיוכלו להצביע עד השעה 21:00. במהלך הלילה יתבררו תוצאות חלקיות, ואולם תוצאות רשמיות צפויות להתפרסם רק מחר בשעות הבוקר.

במסגרת הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת ייבחרו עד למקום ה-15 מועמדים ברשימה הארצית, שבה מתמודדים רוב חברי הכנסת. המקום הראשון משוריין ליושב ראש המפלגה, עמיר פרץ. המקום השביעי משוריין למזכ"ל המפלגה, ח"כ איתן כבל ואילו המקום העשירי שמור לח"כ הרב מיכאל מלכיאור ממימד. כמו כן נשמרים עוד ארבעה מקומות עבור נשים עד למקום 15.

מהמקום ה-16 ישובצו נבחרי הסקטורים (קיבוצים, שכונות וכו'), ומן המקום ה-22 ואילך - נציגי המחוזות הגיאוגרפים. הקרבות הקשים ביותר ניטשים בין המועמדים במחוזות ובסקטורים.

(צילום וידיאו: רועי בית לוי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully